2 böcker på samma gång...

Nu var det länge sen ni fick nåt boktips av mig så nu kör vi 2 på en å samma gång...


Ännu en bok av Åsa Larsson. Gillar verkligen hennes böcker å jag har fastnat för karaktärerna som återkommer. Denna är en av dom bättre. Riktigt spännande emellanåt å så har den lite historiska tillbakablickar. Kan varmt rekommendera att läsa hennes böcker å läs dom då i kronologisk ordning så får du en bättre känsla för allt som händer.


Dan Browns nyaste fick Marcus i julklapp av mig. När han läst den så fick även jag göra det (ingen baktanke med den julklappen alls). *ler* 

Den här är väl uppbyggd på liknande sätt som "Da vinci-koden". Langdon som är expert på symboler å dess tolkning hamnar mitt i en maffig händelsekedja igen. Denna gången tycker jag inte att Brown lyckas. Det är för mycket "konspirationsteorier" å väldigt mycket "långsökta" saker som händer.
Jag "köper det inte", känns inte "sant" å slutet på boken kändes som en enda lång pina. Önskade bara att den skulle ta slut men det bara fortsatte om än det än det andra.
Jag tror inte att jag kommer läsa nästa bok av Dan Brown!??? Men vi får väl vänta å se... För samtidigt så är jag ju nyfiken å vill veta själv hur böckerna är.
Jag har fortfarande "Änglar och Demoner" som min Dan Brown-favorit (å då pratar vi böcker, inte filmer).
Vilken är din???

Idag har vi klarat av städningen. Fått besök av en god vän som även hade med sig försenad födelsedagspresent. Det är ju så kul att öppna paket, å när det sen är klockrena saker som verkligen passar å man gillar ja, då är det ju så bra som det kan bli. Eller hur!?? Ni får se bilder på sakerna nån annan dag. Jag tog några bilder men usch vad dåliga dom blev. Måste lära mig att ta fram stativet!!!

Kvällen ska vi tillbringa hos min bror. Ska ta å pussa å krama "bäbisarna" nu en massa så jag har i överflöd inför resan. Det är ju så att faster har en förmåga att sakna "bäbisarna" när hon inte får träffa dom på ett tag... För er som inte vet så kan jag ju nämna att "bäbisarna" är 7år resp. 8år så det där med "bäbisar" det är bara mitt sätt att uttrycka mig. Brukar få höra att "JAG ÄR INGEN BÄBIS!!!!" Oj, så sur dom blir på mig emellanåt. *ler*

Dax att börja gå igenom vad jag har för kläder å vad som ska packas ner... Tycker att ryggsäcken ser alldeles för liten ut, hur ska detta gå!???

3 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Jag kan verkligen rekommendera båda dina böcker. Speciellt Åsa Larssons bok är skriven ur en bra synvinkel...

Härligt att ha en resa att se fram emot...ha det så skönt i värmen.

Kramen.

2010-02-27 @ 21:55:16
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: sanna

Kul att du gillade presenterna!

Ha det gott och en underbar resa!

kram

2010-02-28 @ 10:14:14
Postat av: Anna G

Visst var de bra! Ha en toppen skön söndag! Kram Anna

2010-02-28 @ 16:45:44
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Petra

Nä jag förstår om de inte vill bli kallade det, haha! Men det är ibland svårt att se hur stora det blivit!

Den första boken ser ju intressant ut, kanske skulle skaffa ett par av henne!

Hur går det med packningen?



kram

2010-02-28 @ 17:45:31
URL: http://mamablues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0