Den som väntar på nåt gott...

Jag har länge önskat mig ett nytt objektiv till kameran. Ett 50mm fast objektiv för att vara exakt. När vi var i Stockholm så tyckte Marcus att vi skulle lämna in våra kameror för "sensor-rengöring". Valet föll på "Schönherrs Foto", (Marcus köpte sin analoga systemkamera där för många år sen). Vi åkte dit för att lämna in kamerorna å tänkte att vi skulle hämta dom senare på dagen... Men, vi började prata med dom å under tiden så rengjordes kamerorna, tog max 20 min. Dom hade ju en massa objektiv där så Marcus frågade om jag inte kunde få prova det objektivet jag tänkt och jämföra med andra liknande å det fick jag göra. Jag har ju bara hört talas om detta objektiv men nu fick jag möjlighet att testa det på min egen kamera dessutom. *ler*

Jag blev kär!!! I ett objektiv... Sagt å gjort, jag bestämde mig för att köpa det å då visade det sig att det dessutom var kampanj så jag fick det 200kr billigare!! Inte mig emot.

Jag blir så glad när man möts av kompetent å trevlig personal när man ska köpa något. Vi behövde dessutom bara betala för en rengöring fast vi fick båda rengorda!!! Kan varmt rekommendera denna butiken om ni är i Stockholm!!!

Nu är det ju bara det här med att lära känna denna nya "darling". Inte det lättaste men ja, jag lär mig eftersom. Igår tog jag en massa bilder på våra vänners son å det blev många riktigt fina bilder som jag suttit å lekt lite med idag.

Jag tänker mig att vi ska köpa en reflexskärm å sen ska vi öva på att fota porträtt. Det skulle va så kul om jag kunde börja ta bilder till vänner å bekanta å framförallt till familjen. Det är väl en liten dröm som jag har...

Här är en bild som Marcus tog igår... Inte alls perfekt men en början...



Här regnar det för full idag men morgondagen ska tydligen bjuda på fint väder!?? Vi tänker oss en MC-tur å förhoppningsvis är dom vi tänker hälsa på hemma...

Uppdaterat: Glömde ju skriva att objektivet är ett "Nikon Nikkor AF 50/1,8D".

Kommentarer
Postat av: Petra

HEJ!

Jag har redan ett fotojobb till dig! =)

Måndagen den 16 augusti. Jag vet ju att du jobbar då...men, det skulle vara underbart att få ta del av din kompetens i fotokunskap! =)



Vi vill bli fotograferade hela familjen, så då får du öva dig i att ta porträtt! =)



Hör av dig om du skulle vilja det!

Kramar i massor!

/Petran

2010-08-04 @ 21:15:23
Postat av: Kerstin

Åh, vad kul med ett nytt objektiv. Ett fast 50 mm var det första jag köpte till min kamera. Det är ett riktigt kanonobjektiv. Fint skärpedjup.

Skrattade lite när jag såg er bild, ser ut som att vi har varit ute och fotat tillsammans. Jag har lagt upp en nästan likadan bild. ;)

Ha en fin kväll.

2010-08-04 @ 21:55:49
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Vad skoj! Är det ett 1,8 eller 1,4?

Jag har 1,8 och är supernöjd med det, men har tänkt att inhandla ett 1,4 nästa gång. Attan bara att det är så dyrt med objektiv som man vill ha?! ;)



Du får leka runt med det och så kommer du att vänja dig :D



Kramis

2010-08-04 @ 22:07:38
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: hem ljuva hem-helena

Spännande med det nya objektivet! Ser fram emot att få se bilder senare! (-: Kram!

2010-08-04 @ 22:31:29
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0