Resan fortsatte...

Till Koh Tao, sköldpaddsön.
Marcus tog "Advanced"-dykcert och fick därmed dyka till 30 meter. Som en del av kursen valde han undervattensfoto (nån som är förvånad!?). Det var tydligen svårare än man kan tro att fota fiskar under vattnet för av ca 90 bilder så blev kanske 10 ok!!! Den statistiken brukar han absolut inte ha annars... 
När kursen var klar så kom våra vänner till ön. Det var riktigt kul att få umgås på semester och att få visa dom "vår favoritö"...

 
Eldshower på stranden varje kväll...

Fast jag såg knappt några eldshower för jag blev så myggbiten att jag inte kunde va ute på kvällen. Till slut när jag slutade räkna vid 22 myggbett så var jag tvungen att få nåt mer än 2 olika antihistaminer å 2 olika kortisonkrämer. Då fick jag nån typ av "steroider" som tog bort det värsta av kliandet av myggbetten. Efter den behandlingen så gick det bättre. Sen upptäckte våra vänner att det var mindre mygg senare på kvällen, det var värst just kring solnedgången, så vi började gå ut å äta senare än vi gjort.


Solnedgång, Sairee beach, Koh Tao...


"Big Mama" fanns kvar på "Ban´s", frågan är hur länge!??? Hon mår inte bra.


Mera solnedgång med liv å rörelse vid "Ban´s" i förgrunden...



En dag tog vi en longtail-båt till "Koh Nangyan" och snorklade. Det är 3 öar som är sammankopplade av sandstränder. Jag och Marcus köpte oss varsinn mask (å en snorkel åt mig) å det var nog det bästa köpet på resan. Dom funkade hur bra som helst å det var en helt annan sak att snorkla när man har grejer som funkar!!
Det var riktigt bra snorkling där!! Omgivningen var inte helt fel den heller...

Nu hade vi varit tillsammans på Koh Tao och då ville vi vidare och visa Haad Salad på Koh Phangan. Så resan fortsatte dit. Tog morgonbåten och kom fram och installerade oss lagom till lunch...
Men det kommer i nästa inlägg...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter alldeles underbart. Jag skulle också vilja snorkla men är lite rädd att drabbas av panik men nån gång ska jag väl ändå tordas mig på det. Blir vansinnigt sugen på att resa!!!

2010-04-09 @ 02:49:32
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com
Postat av: Frida

Vilka härliga bilder, blir rätt sugen på en resa till solen :)

2010-04-09 @ 08:20:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Petra

just det Core har jag ju inte tänkt på. Har provat det förut men inte det första som kommer upp i skallen precis, så tack för tipset! Ska bara ta mig till gymmet med...undra vilket år det blir, hahaha!



Ha en underbar fredag!!



kram

2010-04-09 @ 09:47:19
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du är så go vännen! Tack :)

Vilka underbara bilder...Verkar ha varit en fantastisk resa, längtar redan till vår nästa fast det bara var tre månader sen vi var iväg.. ;)

Ha en underbar lördag!



Kramar

2010-04-10 @ 09:19:04
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Det är lugnt! Ser fram emot att läsa när du har tid att skriva. Om jag bara fick skulle jag vara ute en dag som denna, det är nämligen strålande sol ute :) KRAM

2010-04-11 @ 11:00:26
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Anna

Härliga bilder!

Det skär dock i mitt hjärta när jag ser sådana hundar, djurvän som jag är.



Hoppas du haft en bra helg!

Kramar.

2010-04-11 @ 18:37:13
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Petra

Jo tack...svårt att välja inför bröllopet är bara förnamnet trots att jag tänkt ut allt i flera år, haha. Men det är väl så när det väl gäller. Hoppas din sambo med får tummen ur snart å friar å lite annat...hihi!!!



kramar

2010-04-12 @ 11:14:41
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Vilka superhärliga Thailandsfoton! Trillade in via google-sök :D



Älskar Thailand, kommer nog att flytta dit längre fram :D

2010-05-05 @ 20:14:05
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0