Créme Brûlée...

Marcus fick en efterlängtad sak i födelsedagspresent. Nämligen en "gasbrännare".
Jag har hört honom kommentera att "en sån skulle man haft" varje gång vi ser nån på Tv som använder en å jag tycker att det har varit väldigt ofta å det verkar vara populärt att göra olika former av Créme Brûlée.
Igårkväll var det dax att prova den... Jag gjorde själva smeten å sen fixade Marcus "bränningen"...


Först lite råsocker över... (Formarna fick han av mig förra året, hittade på rea.)


Sen var det dax för "bränn, bränn, bränn"...


Créme Brûlée med mango och äppelsalsa...

Receptet var väl sisådär. Riktigt god smak å salsan var pricken över i:et men det tog en otroligt lång tid innan det blev klart i ugnen. Det står 1,5 timme i receptet men vi fick ha inne den i ca 2,5 timmar.
Är det nån som vet om man ska he in plåten med vatten innan man stoppar in själva formarna??? Får väl prova mig fram, kanske prova lite olika recept!??
Är det nån av er som har tips eller ett eget bra recept så får ni gärna dela med er.

Grått å trist väder har vi så vi tillbringar dagen med att va inne. Lite småfix som behöver göras å så blir det nog en film ikväll!?? Hemma eller på bio, inte riktigt bestämt än.

Vad gör ni idag!???

Kommentarer
Postat av: Frida

Det såg då gott ut på bilden, men jag har inga tips att komma med. Inget med tillagning av goda saker är ju riktigt min grej....

Jag ska (trumvirvel) ligga på soffan!

Där ramlade du väl av stolen av förvåning ;-)



Ha en fin kväll! KRAM!

2010-04-17 @ 17:37:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Marianne

Ser gott ut!!! och vad somrig och fin din header är:)

kram

2010-04-17 @ 18:12:33
Postat av: Liza

Åh, så gott det ser ut! Min faster gjorde alltid en form till mig och Monica (kusin) som vi fick dela på alldeles själva när det det var släktkalas. Nu är hon 90 år fyllda och gör inte Brylepudding (som vi kallade det) längre. SYND tycker jag! Gissa var jag åt torsdag kväll.. jo, på Ghandi.. tackar för tipset det var både gott och en mysig restaurang. Butiken missade jag med en minut!! Stod en lång stund och kikade i skyltfönstret.. nästa gång ska jag hinna in!!!

Ha det gott!

Liza

2010-04-17 @ 22:35:35
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Carina - inspiera

Ser ju väldans gott ut...en sån kanske man skulle ha ;)

Kramen.

2010-04-19 @ 16:14:00
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0