En dag i lingonskogen...

Blir för mig så mycket mer än bara lingonplockning. Jag måste ju vila emellanåt för jag får för ont annars... Så bra då att jag tar med mig kameran!!
Några bilder från dagen...




Provade lite inställningar på kameran...


Här oxå...


Såhär fin var himlen när vi skulle rensa bären.

Vi fick ihop ca 90 liter lingon idag på fem personer å på ca 1,5 timmar!! Lite drygt 20 liter blir väl vårt. Så jag har det jag gör imorgon... Koka lingonsylt!! Fast kanske blir det inte allt på en dag!??
Nu sitter vi i soffan å softar, Marcus syster har bakat en äppelpaj som vi ska mumsa på nu. *ler*

Hoppas ni har en fin helg!!


Kommentarer
Postat av: AKO

Var har ni hittat lingon? Alla säger ju att det är så gott som omöjligt att hitta något här kring sta'n.

2009-09-26 @ 21:29:02
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: Sandra

OJ! 90 liter?? Jisses. Lite avis är jag allt på den skogsturen. Låter som en mysig helg iaf..

Ja..det där med att ta det lugnt lockar, men London lär väl inte direkt bjuda på lugn och inte nästa helg heller..så eh, nästa igen kanske? Vet inte vad som hände men gamla party-pinglan Sandra kom och tog över nuvarande sandras kropp.. Galet :) men det går väl över det med!

Kramar!

2009-09-28 @ 17:41:29
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men ojojoj vad mycket lingon ni hittat. Vi hittade bara några liter när vi var ute. Lite sylt blir det men bara lite.

Ha det gott.

2009-09-29 @ 14:27:06
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0