Surdegsbröd...

Här provar jag nytt ikväll. Äntligen har surdegen fått växa till sig. Som Marcus har väntat!! Han har frågat i flera dagar när det blir nåt bröd!!??? Det tog sin lilla tid vill jag lova, 5 dagar har jag pysslat om surdegen så nu återstår bara att se om själva bröddegen tar sig!???
Jag tänkte att den skulle få stå å jäsa över natten så det blir spännande att se imorgonbitti hur det ser ut!!

Provade även Saras tips om "Funktionsmakron" i Photoshop. Det var lite klurigt att hitta när jag sparat det i datorn men skam den som ger sig... Nu har jag min första bild med rundade hörn!!! Å ni lär få se fler!?!!

Återkommer när jag vet hur det gått med brödet...


Kommentarer
Postat av: EDS mamman

Du kanske kan guida mig nån dag så jag lär mig det där med rundade hörn, du är verkligen så himla duktig. Och spännande med surdegen, du kan väl lägga ut ett foto på brödet sen. Och gärna skriva hur du gjorde. Är lite sugen på att testa, för surdegsbröd väl det allra bästa brödet, eller ??



Ha en jättehärlig dag och missa för allt i världen inte Desperata Husfruarna ikväll!!!!



Kramen Pia

2009-10-27 @ 08:18:43
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Men toppen att höra att "guiden" gick att följa, kul, kul!

Och härligt att höra att det blev bröd till slut av degen, du är verkligen bakarpysslig du.

2009-10-29 @ 00:23:59
URL: http://saravillfara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0