"Miinis" 7 år idag!!!

Idag grattar vi Jasmin som fyller hela 7 år!!! Tänk vad tiden går... Det är med andra ord 7 år sen jag flyttade tillbaka hem till Umeå... Oj, oj, det är ju jättelänge!! Vi ser fram emot en massa gofika idag. ;) Hörde att Jasmin beställt en lakritstårta och en godistårta!! Hoppas vi hinner dit för att smaka på härligheterna!



Lördagen tillbringade vi med att åka å se Kevin när han spelade sin fösta innebandymatch. Tänka sig, dom vann med 4-0 å Kevin gjorde 2 mål!!! Vi är så stolta över honom å hans lag. Dom var så duktiga att vi bara satt å gapade. Dom hade nämligen bara tränat 4 gånger!!!

Vi for även och köpte ljung å en gravbukett och så tog vi med mamma och smyckade mormor & morfars grav. Farmor följde även med så vi var till både farfars grav och gammelfarmors. Det är så otroligt mysigt med Allhelgonahelgen tycker jag. Det här med Halloween gillar jag inte alls, för det känns som att barnen nu på nåt sätt glömmer det som är viktigt, våra nära & kära som gått före oss...

(Är uppe lite sent å skriver detta för jag tänkte försöka sova länge på (söndag) så jag ska orka jobba natt igen...)

Hoppas ni har en fin allhelgonahelg!!!

 


Kommentarer
Postat av: EDS mamman

Skönt att det finns fler som känner så inför Halloween.. jag har bara inte vågat yttra mig så mkt om det... vi har aldrig fira halloween, däremot tänder vi en massa ljus såklart.. Hade lite dåligt samvete över det här i år eftersom som många andra familjen håller på att smycka huset med pumpor och annat... tänk om mina barn saknar sånt..?? Iofs så hade jag inte orkat det i år heller....



Kram kram

2009-11-01 @ 12:56:24
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Carina - inspirera

Låter som en härlig dag! Håller med dig om att Allahelgona går före Halloween, här firas inte Halloween alls så mycket längre.

Men en fin fridfull helg är det, känns bra att tända ljus och tänka lite extra på de som inte finns hos oss längre...

Kramen.

2009-11-01 @ 20:43:31
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Marianne

Vill bara korrigera en sak:) dom vann med 5-0. Kramkram

2009-11-01 @ 21:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0