Sanningen???

"Sanningen om Gömda" kom ju ut detta år å den skapade en stor debatt i media. Nästan "alla" har ju läst "Gömda" å förfasat sig över det svenska systemet å hur en kvinna ska behöva fly landet för att komma undan sin föredetta man som misshandlade henne...

Jag kände mig väldigt "anti" den här boken eftersom jag fick känslan av att journalisten Monica Antonsson bara ville "tjäna en hacka" på nån annans olycka så jag bestämde mig för att inte köpa boken å bidra till hennes inkomst... När jag så såg boken på biblioteket så kände jag att ok, jag kan läsa boken, så får jag veta för mig själv vad hon skriver...

Jag fick ingen stark känsla av att Monica skrivit en så 100% sanningsenlig bok som hon vill få det till. Kände att ok, hon har kollat en massa papper osv MEN när det kom till "Mias" tillvaro i USA så visade nog Monica sitt "rätta jag". Vad hon skrev om "Mormonerna" är inte alls 100% sant (detta vet jag av egen erfarenhet). Där lös det igenom hennes förutfattade meningar. Pga detta så känner jag att jag tar båda böckerna med "en nypa salt". Å jag tänker inte bry mig mer om detta än såhär.
Jag kan inte alls rekommendera den här boken. Den var väldigt seg att komma igenom och det är mycket detaljer om platser hit å dit å den sa det eller det. Tycker den var svårläst å faktiskt inte särskilt intressant.

"Gömda" däremot gillar jag. Sen om den är 100% sann eller inte spelar mig ingen roll. Den är "underhållande" i alla fall.



Här duggar inte inläggen tätt. Detta för att jag känner mig lite "nere" just nu. Undrar om det har att göra med att solen inte visat sig på länge!??? Känns som år å dar sen man fick se solen... Sen händer det tråkigheter på jobbet som är allmänt jobbigt för mig.
Men, men, som det känns nu så kan det ju bara bli bättre, eller hur!???

Hoppas ni har det bra trots det dåliga vädret!!!

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

jag tror också att vädret har en stor inverkan på humör, är själv mer död än levande........... hoppas att det snart blir bättre för oss båda.. kram din vän

2009-11-18 @ 16:10:33
Postat av: Beffa

Vad bra att den finns på bibblan, då ska jag låna den. Har också bestämt mig för att inte köpa den men är ändå lite nyfiken på den.

Som du säger så ska man ju ta böckerna med en nypa salt, men det känns ju lite onödigt att skriva en bok om en annan "bok" sas. Som att man bara vill tjäna pengar..

Hoppas det löser sig på jobbet, daniel nämnde nån incident i fredags och det lät inte roligt.

Massa kramar

2009-11-18 @ 17:22:01
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Jag känner mig inte ett dugg nyfiken på den boken! Kanske att jag gör som dig - lånar på biblioteket.



Ja, det här gråa vädret gör ju ingen människa glad...men snart är det advent och myspys på allvar.

Kramen.

2009-11-18 @ 19:22:04
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: inteutanmindotter

Håller med dig...nu har inte jag läst boken, men jag har samma känsla som du hade innan du läst den. Men, man får väl ta sig en titt...från bibblan då! ;)

Kram & hoppas du blir på bättre humör snart!!! Och OJA, jag håller med dig; SOOOL TACK!!!

2009-11-18 @ 19:25:23
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Magnus

Ja, vädret lämnar ju en del kvar att önska kan man säga, tänkte tillbaka på några dagar i förra veckan då det vart klart på morgonen, då kunde man cykla till jobbet i mera ljus... Vad skickligt att laga tvättmaskinen sådär! Nästan så man måste höra av sig till Marcus ifall nåt går sönder... =)

2009-11-18 @ 22:16:51
Postat av: Liza

Nej, jag har inte läst boken och tänker inte göra det heller.

Här är det gråväder multum.. är så less, det blir ju aldrig ljust! Tack och lov att det är advent snart! :D

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-11-18 @ 23:12:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej vännen!

Inte utan att man känner sig nere i detta vädret..tycker minsann det är dags för våren att göra entré igen nu!



Huset är våååårt! Helt galet! :)

Tack för tummarna, dom behövdes nog!

Kramar

2009-11-19 @ 11:29:19
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0