Öland...

Igår tog vi å åkte över bron till Öland. Vi åkte direkt ner till södra udden...


Marcus står däruppe å fotar mig som ville hålla mig på backen.

Sen åkte vi en bit till å fick oss lite "historia berättad" på...

En riktigt bra guidning med intressant information. Dom har byggt upp borgen på samma ställe där den stod tidigare och byggt den som "dom tror" att den såg ut på medeltiden.

Sen for vi till Borgholm å hittade vårt boende utan problem. Kvällen tillbringade vi med att gå runt å titta på Borgholm å inte blev vi så imponerade. Men vi bor bra och det kändes bra att bo på vägen mot dagens utflykt...

Ja, den är sne på bilden å jag iddes inte fixa det för vi tyckte den var sne när man tittade upp på den oxå!! *ler*

Sen vidare till...

Det är murgröna som växer på massor av träd i den här skogen. En trevlig promenad var det.

Böda Strand besökte vi härnäst å det var en överbefolkad lång fin sandstrand som vi inte skulle välja om vi skulle bada. Fy, farao vad mycket folk. Dom låg ju nästan på varann!! Köpte en glass å sen stack vi så fort vi kunde.
Körde längs stranden å såg på raukarna, åt en härlig fiskmiddag nere vid hamnen i Sandvik sen åkte vi tillbaka. Nu ska vi ta en promenad å köpa "hemgjord" glass å sen väntar sängen.
Imorgon blir det "Borgholms slottsruin", "Paradisverkstan" åsså en titt på Färjestaden innan vi styr kursen mot "Glasriket" å Orrefors...

Hoppas ni har det bra!!

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Superfina bilder som alltid, tänk vad naturen kan vara effektfull.



I dag har jag faktiskt genomför mitt mål med Cambridgeresan. Bildbevis finner du i bloggen.



~Livet i byn

2009-07-29 @ 20:58:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Mamma med Mera

Å vad fina bilder (som alltid ;-)!!!



Jag skulle oxå vilja se Borgholms slottsruiner, se till att fota MYCKET!!! :D



Kramen

2009-07-29 @ 21:58:01
URL: http://pia.sakerochting.se
Postat av: Marianne

Vilka fina bilder och det känns fint att följa med på er resa genom Sverige. Önskar er en fin fortsättning på resan. Kramkram

2009-07-30 @ 07:53:27
Postat av: Petra

Åh så vacker kort där i "trollskogen" =)

Hoppas ni har det bra...massor av kramar från oss!!

2009-07-30 @ 20:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0