Gula Tulpaner...

Är lika med "min födelsedag", enligt min mor å den dagen är idag. När hon låg på BB med mig så fick hon gula tulpaner å sen så har jag alltid fått gula tulpaner på min födelsedag. Numera får jag köpa dom själv i och med att hon bor i Huvudstaden. Men det gör så lite, det är en tradition å för mig så ger det en känsla av "trygghet". Fick dock lov att blanda ut med vita för dom gula såg inte så fina ut...



När vi var på Maxi i måndags så såg vi degbunkar till bra pris... Bunkar som jag velat ha en längre tid för dom vi har har gjort sitt... Marcus ser dom å tycker att vi ska köpa!! Så nu har jag 3 alldeles "egna" (Marcus får ju oxå använda om han vill, men det är mest jag som använder dom)...



När det gäller MR så ser det inte så ljust ut!! Men Marcus ger inte upp han fortsätter att ringa för att ta reda på vad som gäller!! Älskade Marcus!! Tala om att han ställer upp när det verkligen gäller, ja, även annars oxå...
Men idag tänkte jag försöka att inte grina mer än jag gjort så jag uppdaterar er när jag vet nåt mer...

Tack så mycket för era uppmuntrande ord!! Jag blir så rörd av er omtanke!!! TACK!!!!

Uppdaterat 14.45: Nu har vi fått svar. I Västerbottensläns Landsting gäller inte "Vårdgarantin" för "undersökningar" och MR räknas som en "undersökning". Därför skickar dom inte remissen till något annat Landsting!!! Dom kan göra det men då får jag bekosta ALLT själv å dom pengarna har jag inte... Vill inte betala själv för något som mina skattepengar redan ska ha betalat!!!
Jag kan alltså glömma Sollefteå och får helt enkelt vänta tills jag får en kallelse!!!
Gissa om jag har "bölat" imorse!?? Men nu har jag bestämt mig för att försöka vara possitiv! Jag får hoppas på att disken läker av dom antiinflammatoriska tabletterna jag äter... Finns inte så mycke annat jag kan göra än att vänta...
Marcus har kollat upp hur mycket som helst, så nu är han typ "expert" på "vårdgarantin"! 
Så, nu vet ni hur det ligger till!
Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vilken vacker bukett!!



Jag blir så ledsen å din vägnar när jag läser om MR. Jag har gjort den flera gånger för mitt diskbråck och det har aldrig varit problem att få dem gjorda utan väntetid.



Tänker på dig!!



~Livet i byn

2009-01-28 @ 16:02:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Petra M-L

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!



KRAM,



Petra

2009-01-28 @ 17:14:14
Postat av: Karin L

Grattis på bemärkelsedagen!! Jag håller en tumme för dig att det snart löser sig med ryggen. Klart du ska på semester utan ryggproblem!! Kramen

2009-01-28 @ 17:52:35
Postat av: Lena

God kväll,



Får gratulera på din födelsedag. Förstod att det var något idag när alla bussarna flaggar. Eller vänta var det för vår konung. Nej det kan det inte vara. Det måste vara för dig.

Grattis igen.

Kram Lena

2009-01-28 @ 19:05:55
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för tipset! Har dock ingen honung hemma, men det kan man ju köpa. =) Känns liiite bättre med förkylningen idag i alla fall.



Har du haft en bra dag?

Kramar.

2009-01-28 @ 19:53:49
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: inteutanmindotter

Vilken tur att du påminde mig om "före/efter-bilder", gick genast och tog en "före" bild!

Aaah, va jobbigt med dessa vårdgarantier!!! Tur att Marcus är en "pärla"!!! Men du har rätt..tänk positivt, även om jag förstår att det kan vara svårt att göra det just nu...men, vi tar med oss bruttan på fredag så hon kan pigga upp dig med sina fina grimager & flörningar som hon har lärt sig! =)



Massor av stärkande kramar från familjen Å/N =)

2009-01-28 @ 20:18:09
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis på födelsedagen! hoppas det löser sig med din MR, det är skandal att det ska ta så lång tid.



Tack för lyckönskningen Kram!



Ps Jag tycker också om gula tulpaner dom är så vackra!

2009-01-28 @ 20:24:02
URL: http://sakerochting.se
Postat av: Mamma Melissa

Fokusera på de underbara tulpanerna istället! Idag är det din dag, inte den icke-existerande vårdgarantins dag;.)



Njut så gott du kan och låt den "goda tanken" läka det som går... Ja, den goda tanken kan ge ett sjuhelsikkes jävlaranamma... ;.)



Marcus verkar ju vara en riktig pärla! Ge honom en av tulpanerna också -fast bara en. För idag är det din dag!:.)



Grattis, grattis, grattis!

2009-01-28 @ 20:29:48
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Anna B

Grattis och sorry... tack för kommentaren... Har tagit febernedsätande och orkar kika in här... Kram Anna

2009-01-28 @ 20:51:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra

Helt sjukt att du ska behöva vänta i ett halvår. :(

Dock var tulpanerna underbara och dom bunkarna (+ röda) är precis sådana jag vill ha i köket ;) Men efter bröllopet kan vi shoppa lite mer :P

Åt en semla för dig också, eller hm, vi delade nog! :) haha kram

2009-01-28 @ 21:31:44
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis Grattis på DIN dag!

Krya på dig..Kram

2009-01-28 @ 21:49:45
Postat av: Gunilla

Grattis grattis på DIN dag! Kram o krya på dig.

Håller tummarna för snabb MR.

2009-01-28 @ 21:50:55
Postat av: saravillfara

Grattis på din dag!!

Hoppas du har fått fika gott och blivit riktigt ompysslad!

Jag kan bara beklaga (och svära) över vårt landstings tolkning i detta fallet, jag önskar det fanns något man kunde göra. Visst har vi en försäkring via jobbet som hade hjälpt i detta fallet, dvs ifall det varit så att du hade tecknat dig för den, eller är jag ute och cyklar...?

Skickar dig gratulationskramar och krya-på-dig-kramar ialla fall!

2009-01-28 @ 23:24:49
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Daniel

Grattis käre vän



Lev å njut!

2009-01-29 @ 11:39:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Stort grattis i efterskott!!! Hipp Hipp Hurra!



Men jag tycker så synd om dig... Det är ju inte klokt det här. Du är så duktig som ändå försöker vara positiv mitt i allt.



Kram

2009-01-29 @ 16:11:56
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sant..Jag blev/är bara så arg och besviken idag :( Bröllop är ändå något en tjej (oftast iaf) drömmer om länge..o inte ens inbjudningskorten blev som jag tänkt.. vi kan ju liksom aldrig göra om detta..o då känns det extra :(. Skitdag helt enkelt!

Hört något nytt om den så kallade vårdgarantin?

Kramis

2009-01-29 @ 17:16:38
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej! Jag hade diskbråck 1997, jag var då 32 år och trodde att livet var förbi och att jag aldrig skulle kunna få barn pga ryggproblemen... Idag är jag 43 och mamma till tre fina pojkar. Hoppas att du få en undersökning snart och att du står på dig. Och du ska veta att livet har mycket att ge även i fortsättningen...

Kram

Christina

2009-01-30 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0