Årets 1:a Boktips...

Ja, denna bok stod på önskelistan inför julen. Gillar ju Anne Holt. Men denna boken var inte alls lika bra som hennes tidigare. Det känns som att storyn är gammal. En massa människor blir fast uppe på fjället efter att ett tåg spårat ur. Hamnar på ett "hotell" åsså dör några stycken. Å vem är mördaren???

Ja, nu var det ju en liten oväntad tvist i slutet å jag var helt ärligt inte riktigt säker på vem som var den skyldige men jag hade mina aningar... Om ni som jag är en "Anne Holt-gillare" så finns risken att ni oxå blir besvikna men annars tycker jag ni kan läsa den.

(Bilden är lånad från Adlibris.com där jag köper de flesta av mina böcker. Ja, om jag inte får dom som i detta fallet, eller lånar av vänner)

Magen har krånglat idag så ännu en dag hemma å jag kan säga att jag börjar bli väldigt less på dessa 4 väggar nu!! Har eventuella planer för imorgonkväll men jag säger inget för som vanligt så lär väl nåt "drabba mig" när jag vill göra nåt!?? Jag får återkomma om det imorgon!

Nu till något roligt!! Photoshopkursen som Mikaela med WhoopsieDaisy håller i har börjat så nu framåt kvällen när det känns bättre i magen så har jag suttit å lekt lite... Oj, vad det är kul!! Och oj, vad mycket det finns att lära å helt otroligt vad mycket man kan göra med bilder! Om ni är intresserade av foto och fotoredigering så kan jag varmt rekomendera hennes kurs!! Häng på nästa gång det drar igång!!

Jag ska oxå försöka få ihop del 2 av vårt 2008, håll ut, den kommer...

Hoppas ni får en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Petran

hihi, jo jag förstod det...och ja, oj vad du skulle måsta skriva mycket om du skulle ta med allt och alla som har nått att berätta för 2008!

åh vad jag tycker synd om dig...och jag tycker att du har ALL rätt i världen att vara "grinig", du är ju för det mesta en väldigt glá person ju...sånna måste också få ha självömkan!!! jag bara vet att det kommer att bli bättre snaaart!!! men jag håller ju med dig om att det är supertråkigt att allt hänt dig under "semestern"!!!

massor av stärkande kramar!!!! /petra m. familj

2009-01-02 @ 21:29:57
Postat av: Anna B

Nog tror jag att det kan vara en "läsa en stund" bok att läsa. Ska komma ihåg dina ord.

Men nu får du nog lov att krya på dig i magen! Önskar dig en trevlig helg och hoppas att du blir bättre! kram Anna

2009-01-02 @ 21:33:33
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Mamma Melissa

Både boktips (om än lite tveksamt) och glädjeyra över fotokurs -kanon!



Trist med lilla maggen bara... men som vanligt är det mäns fel... jag tror att männen uppfanns för att beskyllas för diverse olyckor i livet... och därför så måste de ju utnyttjas ;.)



Det kan du hälsa mannen;.)

2009-01-02 @ 23:20:46
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag tycker det är en utmärkt idé med en sådan present. Jag skulle då bli extra glad :0)



~Livet i byn

2009-01-03 @ 14:36:01
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Apelsiner och clementiner

Har inte läst så mycket av Anne Holt men har för mig att jag gillade det jag läst.

2009-01-03 @ 15:45:35
URL: http://apelsinerochclementiner.blogspot.com
Postat av: Beffa

Hej!

Nej jag har inte läst alla och troligast inte i rätt ordning eller. Jag har läst Olycksfågeln och Predikanten tror jag, också är det väl någon som gått på tv?

Har du någon man får låna? :)

2009-01-03 @ 21:38:20
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Beffa

Ja jag tog också den från jobbet, tänkte ta den till stallet, behöver ju inte en så stor där som jag har nu när han inte rids längre så det blir perfekt!

använder ganska ofta för jag glömmer alltid tider till saker annnars :P haha! Också gillar jag att skriva upp träningen så man kan kolla tillbaka men gör ju det i bloggen nu också så kanske är därför jag skriver mindre i almanackan också!

Ja det vore supersnällt om du ville kolla!

Kramar!

2009-01-03 @ 22:08:29
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Beffa

Jaa jag tog också den från jobbet, tänkte ha den i stallet, den blir perfekt där nu när man inte skriver lika mycket, bara viktiga tider osv.

Vore supersnällt om du ville kolla det, är så sugen på att läsa massa nu!

Kramar!

2009-01-03 @ 23:05:10
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för tipset!

2009-01-04 @ 12:54:44
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag har inte läst någon bok av Anne, men hört att de ska vara bra, så det kanske är dags :) Har några författartips till dig, inte särskilt okända, så du kanske har läst någon av deras böcker... Harlan Coben som skriver OTROLIGT spännande böcker, lika spännande hela boken igenom. Michael Connelly, också jättebra, samt Peter Robinson, också fantastiskt duktig på att skriva spännande så att man vill ligga och läsa natten lång :) Alla skriver kriminalromaner.



Trevlig läsning :)



Mvh

Susanne

2009-01-07 @ 16:29:23
URL: http://www.artissima.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0