Årets Bokrea-fynd...

Jag kunde inte hålla mig borta från bokrean. Tog en promenad efter att jag pratat med läkaren som skulle ringa kring 15 men inte förrän 16 ringde han.
Jag gick bara förbi på Åhlens, där hittar jag 3 böcker...


Husmanskostboken är till Marcus å dom andra till mig något som kanske inte kommer som en överraskning!??

Nu till vad läkaren sa. Jo, jag är fortsatt sjukskriven, mars ut till att börja med. Sjukintyget för avbokningen av resan skulle han skicka. Jag ska öka dosen på "dom nya tabletterna" som ju heter "Gabapentin". Sen så skulle han ta och ringa till Röntgen i Skellefteå å ändra min "prio" för som han sa, vi måste få veta OM det är diskbråck. Det lät på honom som att han vill att jag ska få komma på MR fortast möjligt å det känns ju bra. Hoppas nu bara att det blir så...
Förhoppningsvis så får jag mindre ont nu när jag får öka dosen men samtidigt så fick jag veta att det kan ta flera veckor innan dessa tabletter ger resultat. Så jag gör helt rätt som "samkör" med Tradolan tills dom nya börjar göra rätt för sig.
Det kändes i alla fall bra att äntligen få prata med Ortopeden. Nu återstår bara väntan på att VC ska göra sitt. Min handläggare på Försäkringskassan är på semester till mitten på mars så henne får jag inte tag på... Alltid ska det vara nåt man får vänta på känns det som!??? Så nu fortsätter jag att vänta...
Japp, det var den senaste uppdateringen.

Stor Kram till er alla!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh nu blev jag sugen på kladdkaka bara för det:P Hehe. Hoppas du blir bättre snart!! Kram

2009-02-24 @ 23:24:34
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofi

Nu har jag lagt upp 20 nya frågor i min blogg.. Fria att kopieras och besvaras i din egna blogg så att dina läsare kan lära känna dig lite bättre! :) Välkommen in!

2009-02-25 @ 01:15:00
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Anna B

Visst låter det som om det börjar vända lite för dig.?! Hoppas det finns ännu mer att vara nöjd över idag! Kram Anna

2009-02-25 @ 06:44:01
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Petra M-L

En hel månad till? Nää, jag undrar hur kan dom ha dej att gå omkring med värk så länge och bara ge smärtlindring istället för att kolla vad 17 det är som står på!?! När kroppen har värk säger den ju ifrån att nåt är fel och sen hålla på och trappa upp på dosen så att man inte ska känna "felet"... hur galet är inte det? Jag hade inte kunnat hålla mig från att skälla ut dom... Jag skulle nog gå och sätta mig utanför röntgenrummet och matstrejka tills en personal satte mig i röntgenapparaten...(hihi!) eller nåt liknande....Man är ju för ung för att vara "handicrippled" och inte kunna jobba i vår ålder! Stort lycka till, jag hoppas verkligen att den här läkaren fixar en tid åt dig! Kramis

2009-02-25 @ 07:54:43
Postat av: Proforma

Kladdkakeboken har jag också, så mycket gott i den!

Tråkigt med din rygg, så långsamt allt inom vården går. Jag har också ett diskbråck men inte på långa vägar som ditt. Jag känner av det om jag gör något dumt ibland och då kan jag få ont några dagar. Du verkar ha ett som är riktigt illa. Hoppas du kommer på röntgen snart.

Kram

2009-02-25 @ 11:17:00
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Tuva

åå, en hel bok bara med kladdkakor, himmelriket! :)

2009-02-25 @ 12:23:22
URL: http://tuvas.webblogg.se/
Postat av: Annette

Hoppas du snabbt får komma till röntgen och alla läkare. Det är så jobbigt att vänta och du har ju ont också. Tyvärr är det enda som hjälper att tjata och tjata. Är man tyst, så hamnar man längre ner i kön. (vet från egen erfarenhet)

Nu hoppas jag att medicinen gör att du får mindre ont och att du kan baka något gott från dina nya böcker.



Kram Annette

2009-02-25 @ 15:14:50
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Fototrixaren

Hoppas du får en fortsatt trevlig onsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-02-25 @ 15:17:39
URL: http://fototrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0