Sista helgen på semestern...

Blev väldigt intensiv. Men oj så otroligt trevlig!! På lördagmorgonen klev vi upp tidigt och satte oss i bilen å åkte till Tjörn. Där var Fredriks föräldrar med sin båt. Så vi åkte ut med båten å badade åsså fick vi se lite av skärgården. Väldigt annorlunda mot östkustens skärgård. Vi kom i fram till att båda sidorna har sina fördelar, båda är vackra på sitt sätt...







När vi kom iland så var det bara att skynda sig hemåt å duscha, byta om åsså bege sig in mot stan och Hard Rock Café där vi åt lite snabbt innan dagens andra stora händelse. Madonna Konserten!!! Oj, oj, vad den var bra!! Hon är ju bara hur proffsig som helst. Sen att hon valt att köra flera av dom nyare låtarna, well, bra var det i alla fall. Fast hade jag fått bestämma så hade jag hellre hört fler av dom gamla låtarna. 2 timmar satt jag å nöp mig i armen för det kändes som att jag drömde...
Nöjda med dagen kom vi hem kring 01.20. Då var det bara att krypa isäng å sova några timmar...
06.00 ringde klockan å då var det bara att göra sig i ordning, packa bilen åsså bege oss hemåt igen.

Vi tog det väldigt lugnt, stannade i bla Gränna och tittade på polkagristillverkningen. I Motala åt vi lunch. Tankade stax innan Gävle. I Hudik gjorde vi 3 stopp hos goda vänner.
Dom vi åt lunch hos påvägen ner har fått sin lilla bäbis så vi hann träffa dom alla 3. Det var kul att få se lilla Emil!! En kompis jobbar på "Sjömärket" i Mellanfjärden. Där stannade vi å åt en undrbart god "räkmacka". Kan rekomendera det stället varmt. Hur underbart mysigt som helst!! Bara en liten avstickare från E4:an, man svänger av i Gnarp å det är skyltat!! Mycket trevligare än tex "Tönnebro".

Det blev även en benstäckare vid "Högakustenbron" där Marcus ville fota...

Stativet åkte fram å det blev riktigt roliga bilder.

Vi har klarat av första arbetspasset efter semestern igårkväll. Men i och med att vi kom hem 01.45 så tar det nog nån dag till innan vi är tillbaka i gängorna. Känner mig helt "slut i rutan". 
Har inte orkat packa upp allt vi handlat än så ni får hålla er på stäckbänken ett tag till innan det blir bilder på dom sakerna...
Nu är det dax för lunch å sen ska vi cykla iväg till jobbet...

Hoppas ni får en fin kväll!!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Oj, vad mycket ni upplevt och kul att resans höjdpunkt blev som förväntat! Fota på nu så vi får se allt fint du köpt!

Kram

2009-08-11 @ 14:51:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Marianne

Riktigt härlig sommar!!! Fina bilder:) När veckan är slut så har ni nog börjat komma in i vardagen igen - hoppas jag. Kramkram

2009-08-11 @ 19:47:23
Postat av: Petra

Skoj att höra att ni haft så trevligt! =) Det är ni väl värda!

Vi får höras...kramar i massor!!!

2009-08-11 @ 20:31:02
Postat av: Anonym

Låter som ni haft det bra!

2009-08-11 @ 20:35:08
Postat av: Anna G

Förstår att du inte är riktigt med i rutan än... ;)

Önskar dig en god natt och vi ses sen! Men dina bilder är fina som vanligt...

Kram Anna

2009-08-11 @ 22:34:44
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Amanda

Jag kan förstå att du hade föredragit soffan hemma och några tidningar. Men jag lovar att du är gladare på löningsdagen. ^^

Kram

2009-08-12 @ 09:35:43
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mamma med mera

Ja superfina bilder, hihi som vanligt! Gud så härligt ni måste ha haft det!



Hoppas det funkar att jobba heltid nu. Jag håller tummarna, som du säger; du får ta det lite piano där på jobbet. Ha en jättefin dag! Kramen / Pia

2009-08-12 @ 10:26:51
URL: http://pia.sakerochting.se
Postat av: Kerstin

Ni har verkligen hunnit med mycket på er resa. Förstår av recensionerna att Madonnakonserten var bra. Jag är inget fan av henne, jag har ju Bossen. :)

Vacker bild av Höga Kustenbron.

Må så gott.

2009-08-12 @ 12:21:51
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Underbara bilder!!



Vet du jag har aldrig hellre budat på Tradera förrän nu under sommaren. Köpte min fösta sak där för en månad sedan. Efter det har jag köpt två saker till. Alla helt nya och av märket Odd Molly.



~Livet i byn

2009-08-12 @ 13:41:28
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Ser att ni som vi har haft full utdelning på semestern. Vilka underbara bilder ni har tagit längs vägen. Hmm börjar skarpt fundera på en bättre kamera. Men än så länge bara skarpt. hehe.

Kramis

2009-08-12 @ 20:57:35
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Tråkigt att du får ont, hoppas du kan hitta en lösning med din jobbsituation! :-)

Men skönt med en mjukstart med kvällar nu i början, när man är tillbaka från semestern.



Hoppas ni hade en bra semester. Jättefina bilder ni har tagit i alla fall. :-)



Kramar.

2009-08-12 @ 21:08:01
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Malin med Linn och Johan

Vad glad jag blir att ni fick komma ut med båt och se bästkusten från sin allra bästa sida. När du nu sett vår kala klippöar så förstår du nog att jag blir knäpp i skogen men mår bra på fjället. Som väskustare behöver jag vidder och kalheten.

2009-08-13 @ 10:46:24
Postat av: Annette

Kul att du sett vår fina skärgård här på Västkusten :-)

Ska bli spännande att se vad du köpt.



Kram Annette

2009-08-14 @ 00:23:04
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0