Organisering pågår...

Jag är riktigt nöjd idag, av flera anledningar... För det första så har vi äntligen fått ordning på alla kryddburkar. Är det nån mer som har svurit långa ramsor för att den kryddburk man behöver står längst in i skåpet!??? Förra året såg vi den smarta förvaringen på Ikea men köpte inte då vi inte visste bredd på lådan. Den här gången hade vi inte heller kommit ihåg att mäta lådan men båda två är så less på kryddhyllan så vi köpte på vinst å förlust, hoppades att våra ögonmått skulle stämma. Våra ögonmått var det tydligen inget fel på för såhär blev det...



Vi började dagen med att logga in för att få biljetter till Depeche Mode. Vi fick vänta å vänta men till slut så kom vi fram å fick våra biljetter!! Så nu blir det ett besök i huvudstaden den sista helgen i Januari!! Ååå, vad jag längtar!!!

På eftermiddagen idag så åkte vi upp till NUS och "Smärtmottagningen". Jag var riktigt nervös, skulle jag bli hemskickad igen eller skulle jag få en till spruta??? Båda alternativen kändes läskiga. Så det var med pirr i magen jag träffade läkaren. Han ville göra en blokad till. Han ville prova gå den vägen där det inte gick förra gången. Hjälp, jag fick ännu mer pirr i magen för det gjorde ju så ont sist... Han trodde nämligen att det kanske hade släppt lite sen sist!?? Så ok, självklart får han prova det han tror ger bäst resultat.
Sagt å gjort, Hua, vad ont det gjorde!!! Det kändes som jag fick "senadrag" i vaden!!! Usch å fy!! Gillar verkligen inte att göra själva ingreppet. MEN, den här gången så TOG DET RÄTT!!! Benet blev helt bedövat å känslan var helt annorlunda än sist. Blev dock varnad för att det kan/kommer att göra riktigt ont i ischias när bedövningen släpper å det kan hålla i sig några dagar men det blir bättre sen. Läkaren var även optimistisk å trodde att jag inte skulle behöva fler sprutor!!!
Just nu så håller bedövningen på att släppa, känner mig lite mörbultad å jag är hemma från jobbet ikväll. Men jag hoppas att jag ska kunna gå på jobbet imorgon!!
Nu känns det riktigt hoppfullt, känner mig gladare än på länge å det känns som att läkarens optimism smittade av sig på mig!!???

Så nu håller vi tummarna för att det håller i sig å blir bättre!!!

Kram på er å tack för ert stöd!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

ÅH!!! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!

Vad glad jag blir för din skull!! Nu hoppas vi att du slipper fler sprutor & kan gå vidare i livet! =)

Kramar i massor!!!

2009-08-24 @ 20:40:42
Postat av: Liza

Håller tummarna för att det blir bra den är gången!!

Har köpt likadana kryddhållare?? äntligen ordning på kryddburkarna.

Sköt om dig!

Kram!

Liza

2009-08-24 @ 20:44:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: AKO

Så bra att sprutan verkar ta som den skulle denna gång. Jag hoppas verkligen att den känslan håller i sig!



Hur ser det ut för dig framöver vad gäller en eventuell gemensam fototripp med diverse bloggare från stan? Har du tid med sådant eller tar jobb och annat all kraft och tid?



Jag är ju så sugen att göra något nu när jag har fått tillbaka kameran. :)

Postat av: Sandra

Härligt vännen, vad glad jag blev. Har faktiskt tänkt på dig idag och på hur det skulle gå på smärtmottagningen. Och sen att ni fick biljetter dessutom! :) Vilken måndag!!

Sov så gott och hoppas nu verkligen att all smärta försvinner!

Kramar

2009-08-24 @ 21:54:43
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Karro

Hej gumman...

Så glad har tänkt på dag idag, fast jag hade för mig att det var imorgon du skulle dit så det närmar sig med stormsteg tänkte jag...

Åh vad glad jag blev för att du fick tag i biljetter...

Så härligt att läsa att det har lyckats, nu håller jag tummarna hårt att det ska gå bra, att inte värken kommer tillbaka.

2009-08-24 @ 22:11:32
Postat av: Ida

Uach.. låter inget vidare detdär:( hoppas du blir bra och slipper dina besvär nu!



sv: visst är det mycket jobb med huset.. men jag ångrar det inte en sekund. det är så härligt att bara gå ut o sätta sig, föra ljud om kvällarna utan att behöva tänka på grannarna :)

2009-08-24 @ 22:36:53
URL: http://85kvadrat.blogspot.com/
Postat av: Proforma

Du är modig du! Usch, vad ont det gör i mig när jag läser dina ord... usch och fy! Jag håller tummarna för att du ska bli bra nu och slippa fler sprutor!



Skönt med ordning bland kryddorna. Jag har också en insats för kryddor som vi köpte till när vi gjorde nytt kök!

Kram Kram

Irene

2009-08-24 @ 22:50:33
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: saravillfara

Här har du fler tummar som hålls! Nu jäklar ska du bli bra!

Och vad beträffar kryddorna så kan jag bara hålla med, det är helt perfekt när man får ordning på dem på det där sättet.

2009-08-24 @ 22:53:13
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Dahlarna

Den kryddförvaringen har jag spanat på flera gånger. Men jag glömmer också alltid att mäta lådan i vårt kök för att se om den passar. Köket som finns i vårt hus är platsbyggt & inget har standardmått... :-(. I & för sig kul med ett unikt kök - men jag blir GALEN på att man inte kan köpa till någonting! Dock är köket gammalt nu, så jag hoppas på att vinna miljonen & att få mannen med sig. Sen är det bara att tuta & köra... ;-) (In my dreams...)



KRAMAR!!!

2009-08-24 @ 22:55:09
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag håller tummarna för att det blir bra den här gången.

Snyggt blev det i kryddlådan. Visst är det kul med bra förvaring. Det blir ett riktigt lyft med bara en så enkel detalj som kryddförvaringen. :)

Må så gott.

2009-08-24 @ 23:30:52
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Beffa

Håller också tummarna stenhårt att det fungerar den här gången!! :)

2009-08-25 @ 00:07:54
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Marianne

Du är tapper Maria och jag tror på din läkare för han verkar vara en person som verkligen är på rätt plats:) Vilken smart kryddförvaring!!! Kramkram

2009-08-25 @ 06:53:15
Postat av: Sanna

Vad bra det skulle vara om det håller i sig!!!



Och vilken lycka att ni fick biljetter!!!



kram

2009-08-25 @ 08:46:37
Postat av: Little Miss Splendid

Vilken smart kryddförvaring! En sådan skulle jag också helt klart behöva :)



2009-08-25 @ 10:20:32
URL: http://madamegeniale.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Håller tummarna hårt hårt för att det ska hålla i sig nu! Stor kram

2009-08-26 @ 10:33:59
URL: http://annlouise-sjostrom.com
Postat av: Annette

Jag håller tummarna för att du blir bättre.



Kram Annette

2009-08-26 @ 20:30:46
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0