Svar...

Det är flera av er som har undrat om jag har ont nu å hur det går med allt. Jag har väldigt "jämnont" numera. Tabletterna "Gabapentin" funkar riktigt bra (TACK för tipset "Livet i byn"). Jag får mer ont när jag har promenerat å när jag hållit igång ett tag. Det går bättre att sitta än det gjorde förut så det känns som att det sakta men säkert går åt rätt håll!??

Idag var jag till Ortopeden för att få veta vad MR:n sa. Håll i er!!!
Jag har inget diskbråck!!!! Inget är fel på min rygg!!!! Det ser bara bra ut på röntgenbilderna, man ser det gamla diskbråcket men ingen tillstymmelse till något nytt!!!
Det kändes som andan gick ur mig. Jaha, som jag trott alltså. Om det inte är diskbråck, vad är det då????
Jo, nu ska ni få höra... Jag har "HYPERAKTIV ISCHIAS". Har ni hört talas om det???? Inte jag heller... Det är tydligen så att (som jag förstod det) när jag hade diskbråck så kom ischiasnerven i kläm å sen dess så är den lite konstig. Den blir helt plötsligt "förvirrad" å börjar göra ont, av ingen anledning!! Typ som "fantomsmärtor" som Marcus uttryckte det.

Så nu har jag blivit remitterad till smärtkliniken för att dom ska få hjälpa mig. Tydligen så kan jag få kortisonsprutor som ska "bedöva" ischias. Det kan jag få lov att göra några gånger!?? Jag har för mig att det gör ont att få sådana sprutor, stämmer det????

Det känns skönt att det inte var diskbråck men samtidigt så känner jag att jag blir så förbannad. Här har jag gått i 3,5 månader å trott att jag har diskbråck å så har jag något som "lätt" kan fixas!! Bara för att det är kö till den där JÄVLA MR:n!!! (ursäkta språket men jag är helgit arg). Det här hade dom kunnat ta reda på direkt om VÄSTERBOTTENS IDIOTLANDSTINGSPOLITIKER KUNDE SKÖTA SITT JOBB!!!! Men nej, det är bättre att ha folk sjukskrivna månad efter månad... FÖR DOM DUMMA IDIOTERNA FATTAR INTE ATT DET KOSTAR DETTA SAMMHÄLLE EN MASSA PENGAR ATT HA FOLK SJUKSKRIVNA I ONÖDAN!!!  FY F-N FÖR DERAS INKOPETENS!!! 1 års väntetid skaffar man sig inte på bara några månader, det är år av misskötsel som mynnar ut i så långa köer!!!!


Nej, nu ger jag mig, känner att jag blir så förbannad. Men nu har ni fått lite bakgrundsinfo. Jag måste även ringa vårdcentralen imorgon för att ortopeden vill inte sjukskriva, det ska VC göra!!?? Hur enkelt är det att va sjuk egentligen??? Hur många olika personer ska man dribblas mellan???? Det är så otoligt effektivt, att JAG ska måsta ringa å ta mig till dessa olika ställen. Skitbra!!  (obs. Är ironisk).


Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vad skönt att du har en medicin som fungerar.



Så där var det för mig med - i flera år med nerven ner i benet och ut i ryggen!! Men jag blev hjälpt av medicinen långsamt. Det är som om det är en E4 till hjärnans smärtinpulser istället för en stig.



~Livet i byn

2009-04-29 @ 14:53:33
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

Skönt att det inte var diskbråcket som spökade, skönt att det går att komma tillrätta med smärtan men fy attans vad tråkigt med allt runt omkring. Bara det tar ju musten ur en!

Hoppas du får hjälp nu, det är det viktigaste!

Kram på dig!

2009-04-29 @ 15:07:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Ja fy vad jobbigt. Men så skönt att det inte var diskbråck...nu kommer du förhoppningsvis bli bättre.

Ha det så bra du kan.

Kramen.

2009-04-29 @ 20:08:49
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Petra

Det är det jag har sagt hela tiden; Man får inte vara sjuk när man är sjukskriven, då skulle man ju aldrig orka vara sjuk!??! Med alla papper, rigningar & besök hos alla möjliga doktorer! HUVVA säger jag bara!!!

Kram & du; vi ses imorgon! =)

2009-04-29 @ 20:12:34
Postat av: Jennike

Hej! Skönt att det inte var diskbråck! Jag förstår din ilska!!! Man kan bli galen på att allt ska ta så lång tid, och att allt skall vara så komplicerat...jag menar att det borde gå att göra mer effektivt...vi får väl tänka till när vi ska välja landstings politiker nästa gång;-)!

Ang. smärtbeh. med kortison sprutor..min man har tagit sådana för sin onda rygg...visst gör de ont!! Men han klarade av det, så då tror jag även att du fixar det. Själv var jag på vdc. i måndags, och träffade en väldigt otrevlig läkare...väntar dock nu på en tid för en vanlig ländrygg och höft rtg. får väl se hur lååång tid det tar! Kram J

2009-04-29 @ 21:57:22
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Annette

Skönt att du fick svar och vet vad det är. Hoppas att sprutorna hjälper.

Du har all rätt att vara arg på politikerna. De lever inte i verkligheten.

Kram Annette

2009-04-30 @ 00:28:01
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Har aldrig hört talas om en hyperaktiv ischias innan. Skönt att du fått reda på vad det är i alla fall. Tror sprutorna kommer att hjälpa dig. Jag går och får sådana med jämna mellanrum och de gör verkligen susen! Håller tummarna för att dom kommer att göra desamma för dig. Det kan vara ganska obehagligt de första gångerna man får dom men sen tänker man inte på det. Stor kram och ha en mysig valborg!

2009-04-30 @ 16:16:38
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0