Jag bara undrar...

Får man bete sig hur som helst bara man har fått sin läkarlegetimation en gång i tiden???
Borde det inte finnas några tester som visar på om man bör fortsätta sin bana som läkare när det visar sig att man inte ens kan komma ihåg vart man ska skicka papper!!???
Min läkare på Vårdcentralen är nog dement!!!? Hon har minne som en guldfisk. Fy f-n för sånna som hon. När jag ringde förra veckan så var hon virrig så jag frågade henne om hon med säkerhet hade rätt adress till mig, 2 gånger frågade jag för jag kände på mig att det inte stod rätt till...
Idag, 1 vecka senare så har jag fortfarande inte sett till nåt läkarintyg så jag ringer till Vårdcentralen för att kolla om den ligger där, om hon har missförstått mig!?? Då får jag veta att Läkaren skrivit ut intyget 2 dagar efter att vi pratat å då "nog" skickat det direkt till Försäkringskassan!!!
Ursäkta mig jag blir så förbannad att jag skakar. Hur har denna /&¤&#/-läkare tänkt att min arbetsgivare å min andra försäkring ska få sina exemplar!!???? Jag bara undrar????
Men ok, hur ska jag få mitt exemplar då?? Nu när jag ringer å påpekar att jag inte fått nåt för att det bara är försäkringskassan som fått ett ex. 
 Jo, dom skulle skicka det till mig. NEJ, säger jag, min sambo kommer förbi å hämtar det idag strax efter klockan 14. Går det bra?? Jo, det skulle gå bra.

Jag ringde till Försäkringskassan å kollade å mycket riktigt, dom hade fått läkarintyget förra veckan å godkänt å allt var klart från deras sida...

När Marcus kommertill VC för att hämta papperna så finns dom inte å ingen vet nåt. Efter en massa tjafs så får han till slut rätt papper. Så arbetsgivaren får sin kopia å då ska dom oxå tydligen skicka in till Försäkringskassan!??? Hallå, hur många ex behöver dom!??? Det är ju redan klart hos Försäkringskassan!!!

Jag blir så Jä**a less på allt strul med papper hit å dit å att jag som sjuk ska måsta hålla koll!!! Är det inte högskoleutbildade människor jag har att göra med??!?? Jag förväntar mig bättre service... Men det är tydligen att vänta sig förmycket!????

Nu ger jag mig, ska inte klaga mer idag. Men ni kanske förstår att jag blir less!???

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Tack snälla underbara för din kommentar, känns bra att man roar någon. Kram

2009-04-07 @ 20:02:18
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Anna B

Förstår verkligen din frustration! Hoppas att det löste sig till slut och att du får en trevlig kväll...tröstkväll?

Kram Anna

2009-04-07 @ 20:23:11
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anna

Förstår att det måste vara tröttsamt när det inte rullar på som det ska! Du har all rätt i världen att bli förbannad, hade jag också blivit. Hade vem som helst blivit. Man förväntar ju sig att de ska göra sitt jobb ordentligt!!



Kramar, Anna.

2009-04-07 @ 20:23:28
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Valley Girl

Tydligen är dom senildementa hela hogen! Ska du prova byta läkare, eller blir det oxa en massa tjafs? Konstigt att ingen administrator pa Forsakringskassan reagerade pa att dom inte hade arbetsgivarens paskrift och godkande anda? Jag fattar ingenting, men kanner igen syndromet: att man maste tjata for att fa sin ratt igenom. Tur att du inte nojde dig med att bara "lean back and wait"!

2009-04-07 @ 20:53:15
Postat av: Veronica

Förstår dig massor - dessa människor ska man helst inte behöva ha att göra med.... För man ska då vara pigg och ha massor av energi för att orka ta itu med allt pappersarbete... Hoppas allt löser sig till det bästa för dig //Veronica

2009-04-07 @ 21:36:44
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: Proforma

Ta ett djupt andetag... räkna från 10 baklänges...:)



Förstår precis din frustration! Så tungrott... att inte en sådan enkel sak fungerar, det är väl ändå inte första gången hon gör det eller...?

Så mycket energi sådant här tar ifrån en, energi som man behöver till annat!

Kramar till dig!

2009-04-07 @ 22:21:05
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Suck... det är helt vansinnigt det här! Känner igen frustrationen!



Herregud, all den kraft som tjafsandet tar av en hade man behövt för att läka... helt vansinnigt!!

2009-04-07 @ 22:44:13
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Beffa

Ursch, det låter förjävligt!! Tragiskt att man får höra så många historier om sånt här, och att det verkligen är sant dessutom!! Man ska inte behöva "vara frisk för att vara sjuk" sas, för att kunna fixa allt.. helt galet!!

Kramar!

2009-04-07 @ 23:08:54
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch och fy för papper hit och dit! Jag förstår att du är less på det. Nä nus ka jag sova, för ja e trötter konstant känns det som:( Kram på dig!

2009-04-07 @ 23:23:49
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad jobbigt.. :/

2009-04-08 @ 03:27:52
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Så tråkigt det är när det händer sådana saker...man har ju liksom fullt upp med att vara sjuk! Det kan inte vara meningen att du som sjuk ska ta ansvar för att andra ska göra sitt jobb! Förstår dig verkligen när du blir arg och ledsen...

Hoppas att allt löser sig!

Kramen.

2009-04-08 @ 06:29:10
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: sanna

Fy vad jobbigt, förstår varför folk säger man måste vara frisk för att orka va sjuk, vad gäller allt pappersstrul.............



ha en bra dag



2009-04-08 @ 06:57:57
Postat av: Marianne

Jag förstår din frustration och speciellt när man tänker på hur mycket du fått kämpa med sjukvården överhuvudtaget dessa månader som du har varit sjuk. Så ska det inte bara behöva vara - men tyvärr är det nog den verklighet som man möter just inom sjukvården när man egentligen tycker att just att vara sjuk ska vara det enda som man ska behöva kämpa med....det skulle nog behövas en eller annan läkarsekreterare till. Det har nog inte blivit bättre alls sen man la på läkarna det administrativa jobbet också....Hoppas det känns bättre idag. Stor kram till dig

2009-04-08 @ 06:58:50
Postat av: Annette

När man har med försäkringskassan och vårdcentralen att göra, har jag tyvärr märkt att det blir oftare fel än rätt. Man måste ringa, ringa och ringa. Ta kopior på allt och kolla allt.

Det är så jobbigt. Jag förstår hur frustrerad du blir.

Hoppas det blir ok nu med papperen i alla fall.



Kram Annette

2009-04-08 @ 17:04:16
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anna

Nä vad jobbigt!!!

Så ska man inte behöva hålla på, hoppas allt ordnar sig nu



massor med kramar

2009-04-08 @ 23:17:05
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hanna

Här i Sverige så gäller det att skriva på så mycket papper som möjligt....Suck. Vissa grejer förstår jag att man måste men det finns gränser....Försäkringskassan ska väl ha en hel del innan dom blir nöjda.

2009-04-12 @ 10:13:31
URL: http://hannasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0