Bulgur med kycklingcurry...

Jag vill tipsa er om en "supergod och enkel att göra maträtt". Vi gör den ganska ofta och brukar dubbla receptet så att det räcker till några matlådor oxå... Idag var det jag som fick fixa maten så jag passade på att fota lite...


Blomkål. Denna gång färsk men det går lika bra med fryst. Blandas i med...


Kyckling skurna i småbitar.


Tillsätt kryddorna.


Mellangrädde står det i receptet men jag brukar ta det som finns hemma. Denna gång blev det även en skvätt mjölk för jag vill ha det riktigt såsigt.


Nu ska det "puttra" en stund.


När sen bulgurn är klar så är det klart att servera! Gillar man inte bulgur så går det lika bra med ris.

Kicka på länken överst så får ni hela receptet. Nu är maten klar så vi ska ta och skynda oss att äta lunch. Vi ska iväg och kolla efter en grej som jag velat ha länge...  Återkommer senare med vad det är!

Hoppas ni får en fin dag/kväll! Själv ska jag jobba till 23.30...

Uppdaterat:
Oj, fick veta att länken inte går direkt till receptet. Gör som så att ni skriver in "Bulgur" i sökmotorn så ska receptet komma som nummer 1. Receptet heter som Rubriken, "Bulgur med kycklingcurry" .
Tack "Beffa" för att du påpekade detta!


Kommentarer
Postat av: Valley Girl

Gott!! Jag kör samma sak fast veggostil med Quornbitar istället för kyckling och kokosmjölk istället för grädde - det är supergod smakkombination med curryn. Älskar broccoli så det åker ner oxå.



Vilka sena kvällar ni får!! Tur att ni gör allt tillsammans. Kram!

Postat av: Isabels värld

Mmm låter jättegott! Jag har också slängt in ett recept hos mig idag =) Ha det så bra! Kram Pernilla

2008-09-10 @ 22:26:44
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Emma

Lät jättemumsigt, men länken fungerar inte för mig, jag kommer bara till startsidan inte receptet :(

2008-09-11 @ 00:16:49
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu hittade jag, tack!!

2008-09-11 @ 07:35:25
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! Huset kommer från Modulenthus och heter Kullen. Så här i efterhand är vi nöjda med det mesta! Om du undrar över något är du mer än välkommen att höra av dig! Det är spännande att bygga hus! :)

2008-09-11 @ 13:54:36
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0