Nordmalings kyrka...

Var skådeplatsen för ett dop igår som vi fick äran att närvara på. Det var en liten tjej som fick namnet Maya som var huvudpersonen. Gissa om vi fick gofika efteråt!!!? Jag kunde inte ens äta upp allt som jag tog för mig, lite diskret gav jag Marcus det jag inte orkade äta upp.

Efter dopet å fikat så bar det av till Marcus föräldrar där Marcus tog itu med att byta till vinterdäck på bilen. Jag borde väl ha hjälpt till men av nån anledning hamnade jag i en fåtölj med min bok och oj, jag somnade... Skönt!!

3-rätters middag följde med trevligt sällskap. Mums vad gott det var!!! Så när vi kom hem sent så var vi både tötta å mätta å mycket nöjda med dagen/kvällen som varit...

Tog lite bilder på Kyrkan som jag tycker är så fin...




Klocktornet...


Interiörbild..

Vädret var ju helt superduper igår på dagen med klarblå himmel å frisk härlig luft för att senare på kvällen bjuda på regn å rusk med riktig höststorm... Å idag skiner solen igen...

Kommentarer
Postat av: Erik

Ja, där har Gud en fin boning :-) Klocktornet är vackert, ser nästan ut att knäa av själva klocktyngden... Så snyggt med de vitkalkade väggarna. Såg ett program där de faktiskt använde vitt matbröd för att putsa just kyrkväggar. Gamla kyrkor fyller mig alltid med ödmjukhet och också glädje, för att alla dessa trobevis finns runt i vårt land.

2008-10-26 @ 18:59:09
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Valley Girl

Åh, den kyrkan ser såå inbjudande ut. Och en härlig kall höstdag ser det ut att vara.



Nä, jag vet ingenting om nån jordbävning? Det var nog för långt borta från oss. Men annars bävar det så ofta att man inte märker dom små jordbävningarna längre...



Fina bilder på fototrissen, verkligt somriga. Vad är det för en blomma, ser ut som den där man använder för immunförsvaret?

2008-10-26 @ 19:22:36
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Anna

Hoppas du haft en bra helg!

Kram.

2008-10-26 @ 21:14:44
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Isabels värld

Låter som härlig dag! Vilken vacker kyrka! Ha det så bra!!! Kram Pernilla

2008-10-26 @ 21:14:52
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0