Kanelbullensdag...

Ni har säkert inte missat att det är Kanelbullensdag idag!? Inte jag heller så jag har tillbringat dagen med att baka bullar för fulla muggar å många bullar blev det... 



Vi har bara en liten frys så att få plats med alla bullar blir svårt men jag har kommit på en bra lösning... Vi åker till min bror å hälsar på å tar med bullar till dom!!!
Då slår vi 2 flugor i en smäll. Jag får träffa mina favoritbarn å vi får umgås å fika gott och så slipper vi tömma frysen på allt annat.

Jag antar att alla har ett (eller flera) bullrecept men detta är helt outstanding!! Fick det av Ulrika för några år sedan å det är perfekt även till Semlor och Lussekatter. Bullarna blir så "fluffiga" utan anstängning, helt i min smak!!!

Här följer receptet:

Ulrikas bullar

100g jäst
6dl mjölk
300g smör
3dl socker
2 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
3 msk kardemumma

Till semlor: använd bara 2 dl socker
Till Lussekatter: Lägg till 1 burk lätt kesella och 2 pkt saffran (ta bort kardemumman)

Fyllning till lussekatter och bullar:
smör, mandelmassa, hackad mandel och vaniljsocker.

Idag skulle det ju vara KANELbullar så jag tog kanel och vaniljsocker.

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Men tänk!!!.... Marcus syster kan också adoptera bullar..... =)

2008-10-04 @ 20:15:57
Postat av: Valley Girl

Men människa! Hur orkade du göra så många bullar, jag kan räkna till minst 30! :-) Kram!

2008-10-05 @ 08:57:59
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Freddy

Bilden ser god ut :P

2008-10-09 @ 20:03:44
URL: http://crapfreds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0