Frukosttips...

Frukost är för mig det viktigaste målet mat under dagen. Äter jag inte ordentligt till frukost så blir jag fortare hungrig både innan lunch och middag OCH det medför ett större godissug! Därför ser jag till att alltid äta en ordentlig GRÖTFRUKOST!! Här kommer mitt supersmarriga tips...



Gröt för 2 personer

1dl Havre & Quinoa
1dl rågflingor
lite solroskärnor
lite hirs
lite krossat linfrö
lite drygt 5dl vatten
lite salt

Låt koka på svag värme tills gröten är lagomt tjock. Servera med hemkokt lingonsylt å mjölk. Gärna en god macka till oxå.
Jag brukar variera och ibland skiva i en banan istället för lingonsylt.

Prova detta och jag lovar att ni klarar er fram till lunch utan att vara dödshungriga innan lunch!! Ett bra sätt att minska godissuget oxå... Låt mig gärna veta om det fungerar för er!

Kommentarer
Postat av: Inte Utan Min Dotter

Jag tänker såhär för att komma ihåg;

Nu är hösten här då ska vi "ställa tillbaka" utemöblerna...alltså ställ tillbaka kl 1h.

Vår; Nu "ställer vi fram" utemöblerna...alltså ställ fram kl 1h!



Kl 4 =) Åh vad underbart det låter! Men det har faktiskt hänt det också; 2ggr. Just den dagen då jag körde upp för MC-kortet då passade damen på att kliva upp 4!!! Attans elände, fast det gick ju bra. Jag lyckades ju med det!!!

Kramar!

2008-10-21 @ 13:23:06
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Åh det här måste jag nog faktiskt testa. Låter jättegott! Tack för tipset. :)

2008-10-22 @ 06:07:31
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: maggie

Bra med KRAVmärka gryn :)

2008-10-22 @ 12:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0