Boktips...

Nu är det hög tid att rekommendera böcker igen. Denna gången är det fortsättningen på Val McDermid´s första bok.


Dessa 2 har jag läst på engelska å det går riktigt bra. Gillar man spännande kriminalromaner så rekommenderar jag dessa varmt. Riktigt äckliga emellanåt å riktigt spännande är dom. Undrar hur författarna är funtade egentligen som kommer på så äckliga "förövare"!!?? Vad dom här böckerna heter på Svenska har jag ingen aning om men dom borde finnas på svenska, annars är det ju ett utmärkt tillfälle att öva sin engelska genom att läsa en bra bok!!!

Nu är det dax att börja fixa med maten så den är klar när våra gäster kommer!!

Ha det gott så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Petra m. familj

Tjohej!

Mången tack för middagen igår! Den var super!!! Du inspirerade mig verkligen...fixade en blogg igårkväll när vi kom hem.

Kram /Petra

2008-10-19 @ 09:25:02
Postat av: POCKETHEXAN

Hallå Malen, Hexan här!

Härligt med fler bok/pocket slukare, jag har kollat in flera av dina boktips och det är mycket som stämmer överens med vad jag tycker, har också tex. läst (nästan) alla Anna Janssons böcker (såg dom inte på TV, gjorde du det?) och är alltid öppen för "nytt elände" som böckerna ovan, såg mycket lovande ut, fniss. Du vågade läsa på engelska utan att tappa tråden, jag har inte lyckats läsa ut en hel eng. bok fast man fattar allt på TV när man saknar text. För när man som jag har en snart 17-årig son som läser mycket och man står där en da och har inget att läsa, då går man in till sonens bokhylla och tänker -"åh, här finns det en massa spännande pocketar" (se min önskelista tex) och när man då tar ut den, då är den på ENGELSKA och så tänker man att "jag fick ju bara en 2-a i eng. på gymnasiet för typ hundra år sen" och så ställer man tillbaks den med en suck.

Titta gärna in igen så får vi snacka lite till (jag lägger till dig på min lista), men först så ett riktigt;

Gott slut och ett Gottnytt År!

/från Hexan själv

2008-12-30 @ 22:39:40
URL: http://pockethexorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0