Träning v. 46...

Sitter här och kollar igenom veckans bidrag i Fototriss så jag höll nästan på att glömma att rapportera veckans träning...

1 pass spinning 40 min
1 pass "Funktionell träning" 45 min
1 pass spinning 55 min

Funktionell träning var verkligen härligt, man tränar med sin egen kroppsvikt och en stepbräda och en viktplatta och träningsvärken som kom fick jag i "handtagen" på sidan om ländryggen och nedre delen av magen och inte att förglömma, benen och resten av ryggen. Helt ok, i och med att det är mage och rygg som är viktiga att va stark i å jag kommer att fortsätta gå på dessa pass så ofta jag kan. Tyvärr har dom bara 3 pass/vecka så det gäller att planera så man kan gå på dom.

Vill även passa på att berätta för er att anledningen till att jag "publiserar" "Veckans träning" är mest för min egen skull. Det blir som en "morot" eller vad man ska säga, att måsta redovisa träningen varje vecka gör det lättare för mig att ta mig iväg. 3 ggr/vecka är vad jag tänker mig att jag ska klara av, allt därutöver räknar jag som "plus i kanten"...

Om jag sedan kan inspirera någon annan att börja träna så är det ju oxå ett plus!!!??? Tack för alla uppmuntrande ord jag fått, det hjälper mig att fortsätta. Nu har jag även bestämt mig för att inte äta godis eller fikabröd under veckorna, det får jag ta på helgen om jag vill. Inser ju nu att "bikinisäsongen -09" kommer lite tidigare för mig än normalt så det gäller att ligga i...

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: maggie

du är jätte duktig maria, blir sugen på funktisträningen, måste följa dig någongång:) bra att ni får er resa!

2008-11-16 @ 23:16:12
Postat av: Sandra

Hm, det är kanske detta man borde göra...publicera sin träning så att ni andra håller koll på att jag faktiskt gör den..fast jag borde göra det i förväg, haha :)



Kram på dig i kylan!

2008-11-17 @ 11:29:58
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Du är verkligen duktig!! Klart du inspirerar andra, det tror i alla fall jag.



Håller med, det är farligt mycket fint i Tomtebodan.



~Livet i byn

2008-11-17 @ 17:18:17
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna B

Förstår att man behöver en morot! Det är sedan en enkel morot som går snabbt att skriva ner! Bra jobbat! Kram Anna

2008-11-17 @ 21:10:53
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nilla

Jag stannade hemma igår, kände mig febrig men sov gott på natten så nu är pigg igen. Jag skriver inte så mycket om min träning på bloggen längre. Men tränar det gör jag. Step up en gång i veckan. Helst ett pass medeljympa också. Tyvärr har min favorit Skivstång blivit lidande denna terminen. Den är på "fel dag". Kul att du håller igång! Ha det så bra. / Nilla

2008-11-19 @ 19:27:18
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0