Ljus i mörkret...

Ja, hur ska jag börja??? Vet inte riktigt hur jag känner. Vi fick idag reda på att vår arbetsplats ska avvecklas...

Jag känner mig ganska tom i skallen nu. Det känns jättetråkigt!!! MEN jag känner ändå att det finns HOPP OCH LJUS för framtiden. Det blir nåt nytt och på ett annat sätt bara...

Den här bilden som jag tog i måndags får illustrera min tanke om framtiden...


(Det var den här som jag ville fota när jag inte hade kameran med tidigare...)

Tycker att den på ett bra sätt symboliserar LJUSET som lyser upp mörkret.

JAG SER POSSITIVT PÅ FRAMTIDEN!! Hoppas ni alla gör det med!!???

Kommentarer
Postat av: Beffa

Man ska väl försöka iallafall men det känns jädrigt svårt just nu, jag vill nog helst bara gråta. Men efter regn kommer solsken säger dom ju och det kan väl knappast bli värre...

stannade ni hela kvällen? blev det nån som jobbade?



läcker, vars hittade du den där? känns som att jag sett den nånstans men kanske har drömt!

2008-11-19 @ 23:28:27
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Valley Girl

Kom till USA!! Skojar bara, men det är ett av USAs 100 Best Companies to Work For, enligt Fortune Magazine (dom röstar varje år och det är en superbra utmärkelse). För en månad sen såg jag en kille med "eran" jacka på sig och jag utbrast stolt - det där är ett Svenskt företag!! Men i Sverige kanske du får en chans att bo närmare en kär person? :)



Sänder en tanke till alla drabbade. Min pappa har ju varit med om samma sak två gånger och hade en väldig stress. Men det ordnade sig för honom också!

2008-11-20 @ 05:58:34
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Marianne

Vilken fin symbolik i den bild som du tagit. Livet bufflar på framåt oavsett vad som händer, där finns ljus och där finns mörker men det går ändå framåt. Djuret på bilden ser så bestämd ut. Jag SKA framåt-tycks den säga. Livet består av förändringar hela tiden - inget är statiskt. Jag förstår att alla är chockade just nu och känner med er. Tanken kom till mig när jag såg ditt förra inlägg och sedan denna att det är två sidor av livets mynt. Ibland solsken och ibland regn. Allt kommer att ordna sig även om det ser svart ut ibland. Kramkram

2008-11-20 @ 06:12:37
Postat av: Lady Stalker

Härligt med din positiva inställning! Den är helt rätt! Önskar dig varmt lycka till.

2008-11-20 @ 09:47:56
URL: http://stalkerlady.blogspot.com
Postat av: isabels värld

Åh vad trist!! Det är verkligen bistra tider nu men det är bra att du är positiv. När något sådant händer får man se det som början på något nytt. Det kommer säkert ordna sig för dig! STORA kramen från söder

2008-11-20 @ 13:46:12
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Valley Girl

Tack för kommentaren! Ja, du vet att jag skojade ju bara om USA! :) Outsourcing är ett problem här också; tusentals jobb /företag försvinner till Indien! Allt ska bli billigare fast det söndrar landets ekonomi..



Många tyckte jag var knäpp som for hit, fast världen har ju både gott & ont vart man än bor. I det stora perspektivet är jag en liten invånare på planeten jorden under ca 90 års tid...mycket ska hinna hända innan jag hör: "Time's Up!" ;)



Kram

2008-11-20 @ 20:30:34
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Anna B

Det är bra att du kämpar på! Att leta positiva vinklar hjälper dig att gå vidare! Kram anna

2008-11-20 @ 21:37:23
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Magnus och Helena

Det var trakigt att hora om era jobb. Hoppas att det ordnar upp sig for er!

2008-11-21 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0