Temavecka - Blå måndag...

Vad kul att få va med på min första temavecka. Nilla som har bloggen Tankebubblor utmanar till en "färgvecka", ny färg varje dag... Idag är det Blått som gäller och jag kom direkt att tänka på det "Blå huset" på Sairee beach på Koh Tao...

Blått hus


Vi tyckte att det var en mysig färg på huset i skymmningen...

Annars tillhör inte blått min favoritfärg. Han nästan inget blått hemma förutom badrumsgolvet (som inte jag har valt), det fanns när vi flyttade in... Jo, kom just på att jag gillar den blå färgen på blommorna på tapeten i köket!! Även där, inte jag som valt men tapeterna är en Blå färg som jag gillar... Kanske kommer bild på det vid ett senare tillfälle!??

Marcus gillade inte att bilden på tulpanen igår hade en "ram" så han satt uppe tills han kommit på hur man skulle göra i Photoshop... Detta blev resultatet...

Rätt tulpan
Lite bättre va????
Tur att en av oss har tålamod! Jag fattar ju inte mycke av datorer och program å så, så jag har nu bett Marcus att lära sig själv först och sen lära mig (Photoshop). Tror det blir bäst för "husfridens" skull...
Imorgon är det "Vit" som gäller, undrar vad det blir för bild då????


Kommentarer
Postat av: julia

Hihi.. Väldigt snällt av honom att lära sig själv först! Men han är ju väldigt snäll. Kan han lära mig sen??

2008-03-17 @ 20:42:31
URL: http://starkningspetter.blogg.se
Postat av: Maria

Julia: Visst är han snäll! Men det var din bild på "smoothie:n" med texten som fick mig att oxå vilja kunna göra det... Hans kommentar på att hjälpa dig: Kan jag det?? Han tycks inte kunna så mycket i Photoshop än. Kram vännen

2008-03-17 @ 21:26:19
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se
Postat av: saravillfara

Visst är det kul med temaveckor?
Och bilden har ni fått till också till slut. Trägen vinner.
Förresten så undrar jag om ni inte borde kunna få in större bilder i inläggen om ni skulle vilja?
Nog borde en pixelbredd på 500 rymmas tycker jag?
Har ni sett att ni kan välja vilken bredd dom ska ha när ni laddar upp dom? Bara en tanke...

2008-03-17 @ 22:02:18
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: julia

Åh! Kul att jag kunde inspirera dig till det. Kan dock avslöja att jag gjorde det i ett mycket enklare program som heter irfan. Kolla GÄRNA in på Axels album www.axelenlund.myjalbum.net, främst på mars (se länk nedan), så får du se ungefär vad det programmet klarar. Under förrådsstädningen hittade jag photoshop, men när jag skulle installera hittade jag inte koden, den är puts väck! Så jag får leta vidare. Under tiden har jag hittat ett annat program som heter gimp. Har dock inte tagit mig tid att lära mig det än. Snart... Ha en bra tisdag! Kram!

Postat av: Broder

Det var mycket att läsa från första inlägget, kanske ska kolla lite oftare.
Snygga bilder från promenaden.

2008-03-18 @ 19:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0