Nostalgitripp & ny bok...

På samma dag! Jo, jag kom in i köket där Mr håller på med att fixa potatiskaka och sallad till kvällens middag. Vi har gjort "Tjälknul" för 1:a gången å det ska bli spännande att se hur det blev!? Hur som helst så är radion på och jag får höra något välbekant. "Beautiful ones" med Suede från "coming up" skivan...

suede

Snabbt fixade jag fram skivan å lyssnade å hamnade i tanktarna tillbaka på "Vattenfestivalen", kan det ha varit 1996?? Det var då jag "upptäckte" detta härliga band. Hittade 2 exemplar av skivan här hemma så vi har lite samma musiksmak oxå!! Dock inte när det gäller "hårdrock"!

Vi har haft en riktig slöardag idag. Mr är på bättringsvägen och jag blev bara fast i boken som jag var påväg att läsa ut "Smärtans hus", gillar hur Nesbo lägger upp böckerna. Man tror att nu är fallet löst men det är alltid nån typ av "tvist" som gör att man bara måste läsa klart!! Sagt å gjort, boken är avslutad och efter det så var det inte tal om att vilja göra annat än att fortsätta slöa... Plockade fram nästa bok bara för att upptäcka att jag missade förra gången att jag ju inte har läst 1:a boken!!! Så nu blir det till att hoppa tillbaka i tiden, Harry Hole´s tid. Ska bli kul att läsa den 1:a boken som Jo Nesbo skrev, "Fladdermusmannen"...

fladdermusmannen

Denna bok utspelar sig till stor del i Sydney, Australien. Vi skulle vilja åka till landet "down under" så jag får väl se boken som lite "research"! Ska bli kul att ge sig i kast med en ny bok!!!

Men imorgon är det inte till att va en "soffpotatis", imorgon är det tillbaka till vardagen. Hua, men än är det några timmar kvar av ledigheten... Jobbar ju eftermiddag imorgon så det blir lite "extra" ledigt, inte mig emot!!

(Tog en paus för att äta) Maten smakade UTMÄRKT!!! Det blir till att göra fler gånger.

Hoppas ni haft en fin påskhelg!!

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej! Kul att du tittade in hos mig!! Fin blogg du har.. kommer tillbaka!
KRAM!

2008-03-24 @ 23:02:15
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0