Calathea?

I söndags var vi på min favvo affär (Blomsterlandet) och köpte några nya växter. Även blomjord, fröer och en ny kruka fick följa med hem...Hittade denna blomma,tror att den heter "Calathea" och bara måste köpa den, den "fäller ihop" bladen när det blir mörkt å det ser kul ut. Tycker även att "strutarna" är tuffa men dom kommer säkert att bli till riktiga blad framöver!??? Känns kul att se vad som händer med den. Jag ska försöka ta en kvällsbild på den så får ni oxå se hur den gör.

image8

Vad fort man glömmer!!! Hade tänkt spinna idag oxå men igår när vi for från jobbet upptäcker jag att jag än en gång har ont i "stjärten" efter den dumma spinningsadeln. Finns inte en möjlighet att jag klarar sitta på den sadeln idag oxå. Så det får bli en promenad istället. Vill få en anledning att gå förbi på Mias Lustgård för jag fick veta av Marcus igår att dom nu har börjat sälja Milla of Sweden sakerna där!! Vi fick ett presentkort för att köpa Millasaker å nu tycker jag att det börjar vara dax...

Kommentarer
Postat av: julia

Konstigt, men just idag var jag inne på Milla of Sweden och såg på hemsidan att Mia's lustgård är återförsäljare. Läste sen din blogg om samma upptäckt! Telepati...?

Ska nämligen på kalas imorgon och vill ta med fin present! Blir nog en tripp dit. Hittade du något? Tips? Ha en bra kväll! Kram

2008-03-13 @ 12:58:46
URL: http://starkningspetter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0