Testbakning...



Det blev till att prova göra "Kolasnittar" igår. Första gången som jag ger mig på dessa, dom blev goda men nästa gång ska jag nog göra dom "tjockare". Nu blev dom väldigt tunna å det ser lite tråkigt ut tycker jag. Tur att det var en testomgång...



Provade även göra Leilas Morotskaka å den var ljuvligt god. Både Morotskakan och kolasnittarna fick beröm av "provsmakarna" på jobbet. Dom verkar gilla sin uppgift som "provsmakare". Har kommit på att det är smidigt att ta med dit när jag bakar (om vi inte väntar främmen) så slipper jag ha en massa gotta liggande för att fresta mig. Samt att jag får höra flera personers åsikter.

Vi har kommit på att vi har ett fullspäckat schema dom 3 sista veckorna innan semestern. Förstår inte att alla planerar allt samtidigt!!! Man kan ha många veckor utan något alls å sen planerar man nåt å då kan man ge sig på att nån annan oxå planerar saker samma helg!! Hm, ja, det blir nog bra, just nu är jag trött å det känns jobbigt att tänka på allt men när man är mitt i allt så brukar det vara kul...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Mmmmmm - må vara tunna men dom ser så goda ut:)Ser fram emot att komma hem och få vara "testperson"...det ser jag verkligen fram emot:)))

Kram kram

2008-06-18 @ 18:10:50
Postat av: Sandra

Åhh kakor! Gud vad gott det såg ut! Jo det där med ringar är sådär lätt. Dyrt framförallt.. :/ Men vi jobbar på det här, haha! Ha en bra kväll!

2008-06-18 @ 19:33:09
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Petra M-L

Jag antar gärna jobbet som kaksmakare! Såna måste jag baka, dom är ju så goa när dom är lite sega.



Annars så skrattade jag lite för mig själv om din sista kommentar att ha så många aktiviteter framöver. Precis som maken skrattade åt mig när jag kom till Kalifornien för första ggn och ville vara med på allt med alla, men det fanns inte tid så jag fick ett riktigt problem med att välja (bort)... Hehehe, såna "lyxiga" problem man hade då!! Allt har sin tid, heter de ju...

2008-06-19 @ 02:22:36
Postat av: Susanna

Jag tycker att kakorna var fina fast de var tunna, ser lite lyxiga ut. Blev sugen, min mormor brukar baka sådana... har jag tur har hon gjort några till midsommar så jag får avnjuta.....

2008-06-19 @ 11:25:30
Postat av: Karin, a.k.a. en provsmakare :)

Kan inte hålla med om att kolakakorna var tråkiga... Varken till smak eller utseende! Toksmarriga var de ju, liksom morotskakan!! Ha en trevlig midsommarafton!! Här väntar vi på den utlovade solen som alls inte visar sig! Kanske blir det ett inomhus-firande i år:(

2008-06-20 @ 13:18:47
Postat av: saravillfara

Ser ju supersmarrigt ut!

Du är verkligen en fena i köket!

Visst är det märkligt hur allt kan hopa sig på sommaren, när man bara skulle lata sig och ha det bra. Men kanske det lugnat ner sig lagom till semestern, det låter nästan som om att det är planen?

Hoppas ni har en fin midsommarhelg!

2008-06-21 @ 20:16:29
URL: http://saravillfara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0