Fika på jobbet...


Vi skulle ta med fika till jobbet ikväll så jag passade på att prova Leilas nya receptbok "A piece of cake". Det verkar ju va populärt med cupcakes nu så jag provade på jag oxå... Dom blev mycket goda och blev uppskattade av mina arbetskamrater. Receptet var mycket enkelt att följa. Jag tycker dock att det blev för mycket av "frostingen", fick slänga en del så det blir nog att halvera till nästa gång. Trevligt var det att det blev fler än de 12 som receptet angav. Det var citronsaft i både kaksmeten och i frostingen å det var perfekt med det syrliga som bryter av allt det söta. Jag kan varmt rekommendera er denna härliga bok!!!

Kommentarer
Postat av: Petra M-L

Jamen muffins har man ju bakat mången gång när man "hade kortare ben"! Fast utan "pålägg" var det ju. Och alltid med chokladsmak. Jag antar att frostingen har philadelphiaost i...? Ser väääldigt smarrigt ut! :-)



P.S. Kunde man inte frysa ner frostingen tills nästa kakbak?

2008-06-06 @ 07:12:52
Postat av: Marianne

Det såg gott ut!!! Hoppas att du vill göra om det efter midsommar så att jag får smaka oxå:)))

2008-06-06 @ 11:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0