Ensam i helgen...

Bild lånad från Cyberphoto


Gissa om jag är nöjd!? Pratade med min "rådgivare" på Cyberphoto om vilken kamera han rekommenderade till mig och döm om min förvåning när han säger "Canon"... Jag har haft "Olympus" på mina senaste 2 kameror och har varit supernöjd så jag var helt inställd på en till sådan. Men när han säger att Canon är bättre i nuläget så litar jag på honom. Har en längre tid velat ha en ny kamera då min gamla är lite för stor för att vara smidig att ha med sig.
Oj, vad man är bortskämd, inser nu när jag läser detta att det måste vara ett ilandsproblem, att kameran är för stor!!! Men ändå, numera är denna "chokladbruna" skönhet min, en Canon Ixus 80 IS, chocolate!!
Ja, jag vet, jag har nu en "brun" mobil OCH en "brun" kamera. Jag gillar den färgen helt enkelt!!!

Ser fram emot en helg i lugnets tecken, "gräsänka" som jag är...



Med dessa två tidningar kan jag roa mig en stund. Den ena köpte jag igår och den andra damp ner i brevlådan idag!!
Jo, jag kan även nämna att Cyberphoto har en drive just nu. Om man köper en Canonprodukt för mer än 1500kr så får man en helårsprenumeration på Offside, Filter eller Plaza. Det tackar jag ju ja till, Plaza interiör, valde jag. Marcus blev lite oroad å undrade om det inte skulle bli dyrt!?? Han tycker att jag får för mycket ideér av att läsa alla inredningstidningar.  

Nä, nu ska jag ta och fortsätta vila, har snart, mellan tupplurarna, läst ut "Aldrig fucka upp". Återkommer med åsikter om boken framöver...

Trevlig helg på er!!!

Jag glömde ju att jag ville tipsa er om en tävling som Pernilla, "Isabels värld" har. Titta in hos henne det är väl värt ett besök!!!

Kommentarer
Postat av: Petra M-L

How funny!! Jag skrev ju i en tidigare kommentar att jag var och kollade på kameror här i Northridge, och det var just den kameran du har på bild som dom också rekommenderade! MEN, jag kunde inte tänka mig en brun, blå eller rosa kamera utan ville ha silver och enda möjligheten var att beställa online, sa dom överallt... Det skulle vara en födelsedagspresent till mig och pga tidsbrist slutade det hela med att Frank for och handlade en silverfärgad.....just det: Olympus! Och jag är nöjd med allt; blir många foton och småfilmer nuförtiden!



P.S. Komihåg att man kan spara en slant på att beställa online direkt från USA...och kanske hjälpa oss med ekonomin på samma gång genom att våran dollar är så låg...! den här kameran går på $250 här (~1500 kr). Vad betalar man där??

2008-06-13 @ 18:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0