Kanske skulle man....



Öppna ett bibliotek??? Vi satt och "handpackade" på jobbet igår och kom in på att prata om böcker. Jag insåg att jag har läst otroligt mycket böcker för jag hade läst alla böcker dom nämnde!! Hi, hi, jag är en riktig bokmal, bara inse fakta. Läste ut 2 böcker under vår vecka på resande fot.


Bilder från Adlibris.se

El Choco handlar om en svensk som åker dit för kokainsmuggling i Bolivia. Man får följa hans tid i ett av Bolivias mest ökända fängelser och får en inblick i hur ett land där alla kan köpas för rätt summa pengar funkar. Intressant bok.

Stum sitter Guden av Anna Jansson är hennes första bok. Har fått låna alla hennes böcker av "min Anna" och min vana trogen så försöker jag läsa böcker i kronologisk ordning. Den var riktigt bra. Lite äcklig och med en liten oväntad upplösning. Mycket bra bok. Kommer definitivt läsa dom andra böckrerna oxå.

Jag vaknade imorse med ont i halsen å känner mig allmänt hängig. Stitter i soffan å bara slappar med en kopp gott "vitaminte" med honung i. Känns bra att vara inne och dricka te när det är regnigt å ruggigt ute. Sitter och försöker samla kraft till att få något gjort idag före jobbet men just nu känns det lockande att stanna i soffan. Har mycke som skulle behöva göras MEN det finns ju kvar till senare om jag inte gör det idag...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hoppas du satt kvar i soffan... det lät så mysigt!

Tror faktiskt att du just nu inspirerade mig till en kopp the´ å kura ner mig under filten i soffan... :)

Hoppas att Ronjas hjälpande hand med era blommor funkade och att de lever ännu :)

2008-08-13 @ 20:51:41
Postat av: Lisa

Hej, jag är nog oxå en bokmal. Har alltid en bok redo när den är slut som jag håller på med.

Jag har ganska många böcker och skulle behöva ytterligare en bokhylla för att börja fylla på med dom som inte får plats.

Min klara favorit är en bok som heter Donator okänd av Tess Geritsen, det är bok jag läser om ibland.

Annars är jag väldans förtjust i Helen Tursten och Karin Wahlberg mfl.

Är dålig på att uppdatera min blogg o hemsida med nya böcker osv...

2008-08-14 @ 09:39:56
URL: http://www.villafarmen.se/blogg
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag har också läst El Choco, den är helt okej :)

2008-08-23 @ 20:48:08
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0