Inköp & piff...

När vi åkte hem från Bröllopet så stannade vi ju till på Fabriksbutiken i Sundsvall. Äntligen fick jag (läs vi) det efterlängtade tallrikarna från Höganäs!!! Vi har haft lite beslutsångest över vilken sorts porslin vi skulle välja men efter mycket övervägande och jämförande av priser så var det ju en sak till att bestämma, jo, vilken färg???? Vi enades om Vit högblank rund tallrik, vit högblank rektangulär assiett och grå djuptallrik. Det blev 8 av varje och vi är mycket nöjda!

I fredags gick vi förbi Cervera och Duka, där hade dom halva priset på utgående grejer av Höganäs. Vi hittade varsin stor tekopp. En på Cervera och en på Duka! Till och med min favvofärg...


Men den 2:a vi köpte var "himmelsblå". Dom är riktigt goda att dricka ur...
På Duka hade dom även små ljuslycktor som jag "suktat" över länge nu, till halva priset, var ju tvungen att slå till...


2 sycken fick det bli. Dom är oxå Höganäs!

Igår fick vi hem borrarna så vi kunde sätta upp hyllan vi köpte på Ikea. Såhär såg det ut tidigare...


Ganska tomt å "naket" har jag tyckt länge. Såhär blev det med en hylla å lite grejer på den...



Vi är mycket nöjda! Ska känna efter om det ska bytas ut något på hyllan eller om det är dessa saker som ska "bo" där!?
Jag ska visa fler grejer när vi fått upp dom, vissa av dom lär dröja för vi har ingen plats just nu... ja, ni får hålla upp ögonen.

Helgen har varit bra. Igårkväll hade vi goda vänner här å vi satt å surrade å hade det riktigt trevligt. Utgång blev det inte för mig för jag känner mig fortfarande förkyld. Det verkar inte vilja bryta ut på riktigt men ont i halsen/näsan å lite ork är symtomen å det räcker. Gruvar för en hel lång 5-dagars dagarbetsvecka, man har ju lyckats vända helt på dygnet sen semestern. Hua, tidiga mornar är inget för mig men att sluta tidigt på eftermiddagen är helt ok.
Nä, nu ska jag dricka en god kopp te med världens godaste honung!!
Hoppas ni får en härlig vecka!

Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Va skönt att ni hittade era tallrikar till slut:)) Bilderna är fina och det blev jättebra med hyllan ovanför dörren. Bit för bit så får du det så som du vill ha det. Känns bra:))

kramkram

2008-08-17 @ 20:56:05
Postat av: Anna

Åhhh vad fint det blev!!! Och inte behövde jag komma och jaga på pojkvännen heller...=) PUSS

2008-09-02 @ 15:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0