Bröllop...

bordsdekoration


Den här fina dekorationen fanns på borden till middagen. Lördagen kom med strålande sol å det var en helt perfekt inramning till dagens händelse. Bröllop. Vänner till oss som gjorde slag i saken å avla sina löften inför Gud, vänner å familj. En trevlig tillställning som man ju inte får bevittna varje helg. Middagen var helt super, "gubbröra" på kavring till förrätt, helstekt oxfilé m potatisterinn m 3 såser till huvudrätt och bröllopstårta m kaffe som avslutning. God mat, trevligt sällskap, ett perfekt sätt att tillbringa en lördag på. Finns det inga fler som kan gifta sig så vi får gå på fler bröllop????

Idag visade sig solen på förmiddagen men när vi klev upp efter en lång sovmorgon så hade den gömt sig bakom molen... Vi hann dock med att både byta till sommardäck och få in den stackars skotern som stod på gräsmattan på "sommarförvaring". Eller ja, med vi så menar jag ju Marcus. Jag tyckte det var kallt å fick gå in å läsa på min bok istället, snällt va!?

Fort gick den här helgen å nu väntar en kvällvecka med ledig fredag...


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bröllop är verkligen underbart att få gå på. Synd att det blir så sällan bara. Vilka vackra ranunkler! Min favorit. Ha det så bra! Kram Pernilla

2008-04-20 @ 22:25:35
URL: http://isabelsvarld.blogg.se
Postat av: Åsa

Vilken bok läser du, någon bra?

2008-04-21 @ 00:02:27
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: K

Vilka vackra blommor!
Det är alltid så trevligt att få gå på bröllop, tyvärr händer det så sällan, nu för tiden , de flesta av våra vänner är redan gifta=)
Ha en bra dag! Kram K

2008-04-21 @ 12:53:12
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Marianne

Håller med dom andra - det är verkligen fina blommor:) Ni får väl göra en enkät i kompiskretsen vilka som är ogifta och sedan göra upp en turordning på era bröllop så får ni gå på bröllop några gånger antar jag:)))

2008-04-21 @ 17:08:19
Postat av: Petra

Tjohej! "Bollen" ligger ju inte hos mig längre, appropå bröllop ;) Jag har ki redan friat!!! Men blir det så...så är det ju SJÄLVKLART att ni är bjudna! Kikade in korten som jag tog på er och Ally, och jag vet inte; antingen är jag en stjärnfotograf eller så är det Ally som gör att ni blir jättefina på korten, troligen det sistnämda ;) För ni är verkligen superfina alla tre på mina kort! Kraaaaaam & ha en mysig vecka, vi ses!!! /Petra

2008-04-21 @ 21:59:48
Postat av: Karin L

Hej hopp! Åh, vad mysigt med bröllop!! Löste det sig med klädvalet eller fick du frysa??:) Kram

2008-04-22 @ 20:55:32
Postat av: Maria

Karin: Jo, det gick bra, slapp frysa. Alla hade vett att hålla ytterdörren stängd under festen å det hjälpte till en hel del.

2008-04-23 @ 00:13:26
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0