Äntligen fredag...

Hibiskus

Jag fick tidig helg idag! Tog en halv semesterdag och tillbringade den med mor i solens sken. Mycket trevligare än att jobba måste jag säga. En sväng på stan å sen en promenad till mormor för en fika. En riktigt härlig eftermiddag blev det. Var förbi på Buketten och dom hade äntligen fått hem Hibiskus så jag var bara tvungen att köpa den och en härligt vit kurka.Vi har varit på jakt efter en Hibiskus länge. Har fått höra att den ska va lite svår att sköta men vi antar utmaningen och provar oss fram för att se om den trivs hos oss!? Ett gäng tulpaner fick vi av mamma oxå!

När vi kom hem glada och nöjda så låg Marcus på soffan å var alldeles knäckt. Det visade sig att han nu har feber efter 2 veckor med ont i halsen å riktig rejäl snuva!! Stackars liten! Lite plåster på såren fick han då mamma å mormor hade köpt en tidig födelsedagspresent åt honom, som han fick idag. Men det blir nog sängläge för honom i helgen.

Imorgon blir det tjejmiddag med 3-rätters middag! Berättar kanske sen hur det gick med mat och dylikt!?
Hoppas ni får en trevlig helg, det tänker jag försöka ha. Å sen hoppas jag att sjukligen kryar på sig snarast...

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad fin blomma, det är alltid kul att handla nya blommor=)!Ha en trevlig helg.Kram

2008-04-05 @ 14:55:10
URL: http://www.minatrerum.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vilken fin hibiskus!! Visst blir man sugen på att köpa nya växter nu på våren! Hoppas ni hade en trevlig tjejmiddag och att sjuklingen kryar på sig.

2008-04-06 @ 11:40:53
URL: http://isabelsvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0